نذر کتاب از سوی ائمه جمعه ترویج شود
کد خبر: 3842140
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶

نذر کتاب از سوی ائمه جمعه ترویج شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از ائمه جمعه خواست به ترویج بحث نذر کتاب بپردازند و گفت:‌ افرادی که بخشی از دارایی خود را صرف امورات خیر می‌کنند، می‌توانند کتاب بخرند و با اسم خود به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان امروز، 23 شهریورماه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستانه‌اشرفیه، ضمن قدردانی از مدیران این شهرستان جهت حضور موثر در نشست‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: فضای مناسب جهت نگهداری استاندارد نسخ خطی در کتابخانه اهل بیت(ع) آستانه‌اشرفیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه کلیه نسخ خطی موجود در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در کتابخانه اهل بیت(ع) نگهداری خواهد شد، تصریح کرد:‌ نیازمند مساعدت ویژه فرمانداری و شهرداری برای ایجاد و تجهیز فضای لازم هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از آغاز عملیات خاکبرداری و همسان‌سازی فضای اصلی کتابخانه مذکور خبر داد و افزود: با همکاری شهرداری لاهیجان پروژه گسترش و شاداب‌سازی کتابخانه شهید باهنر این شهر در سال 90 آغاز شد و امسال به بهره‌برداری رسید. کلیه استانداردهای فضای فرهنگی در این کتابخانه وجود دارد.

کرمی حضور شهرداری‌ها در امر توسعه فضاهای کتابخوانی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد:‌ شهرداری و کتابخانه‌های عمومی به عنوان دو دستگاه ارائه‌دهنده خدمت به عموم مردم باید در حوزه کتاب و کتابخوانی همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوانیم فضای مناسبی را برای مخاطبان فراهم کنیم.

وی کتاب و کتابخوانی را شاخصه مهم توسعه فرهنگی در جوامع دانست و خاطرنشان کرد:‌ رشد شاخص‌های کتابخوانی می‌تواند به ارتقای دانش مخاطبان کمک کند. همچنین مباحث مورد نظر شهرداری‌ها اعم از محیط زیست شهری و حقوق شهروندی و فرهنگ ترافیک و سواد رسانه‌ای از طریق NGO ها به صورت رایگان در فضای کتابخانه‌ای برای مخاطبان ارائه می‌شود.

این مسئول فرهنگی با تاکید بر لزوم افزایش تنوع فعالیت‌های فرهنگی در فضای کتابخانه، یادآور شد:‌ در حال حاضر نیازمند ساخت و ساز نیستیم و باید با استفاده از فضاهای فرهنگی موجود خدمات بهتر و بیشتری به مخاطبان ارائه دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خواستار اجرای طرح «روستای دوستدار کتاب» در آستانه‌اشرفیه شد و اضافه کرد: معرفی پایتخت کتاب نیازمند ایجاد شاخص‌های خاص توسط شهرداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، اما با همکاری بخشداران و دهیاران می‌توانیم زمینه‌سازی‌های لازم را برای معرفی یک روستا جهت اجرای طرح «روستای دوستدار کتاب» ایجاد کنیم و جزو برترین‌های کشور باشیم.

وی از ایجاد بخش ویژه نوجوان در کتابخانه کیاشهر خبر داد و اظهار کرد:‌ این کتابخانه در صورت احداث جزو کتابخانه‌های استاندارد استان خواهد بود.

کرمی از ائمه جمعه خواست به ترویج بحث نذر کتاب بپردازند و گفت:‌ افرادی که بخشی از دارایی خود را صرف امورات خیر می‌کنند می‌توانند کتاب بخرند و با اسم خود به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند. فهرست کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه‌ها تهیه شده و اهدای تنها 10 جلد کتاب می‌تواند حداقل 10 نفر را از آن بهره‌مند سازد.

انتهای پیام

captcha