چگونگی بهره‌مندی از میراث فکری نهضت حسینی برای حل چالش‌ها
کد خبر: 3842111
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
در قم بررسی می‌شود؛

چگونگی بهره‌مندی از میراث فکری نهضت حسینی برای حل چالش‌ها

کانون خبرنگاران نبأ ــ دفتر کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در قم به مناسبت ایام محرم و صفر، سلسله نشست‌های هم‌اندیشی اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه را با عنوان «چگونگی بهره‌مندی از میراث فکری نهضت حسینی برای حل چالش‌های امروز جامعه بشری» برگزار می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا؛ نبأ، دفتر کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در قم به مناسبت ایام محرم و صفر، سلسله نشست‌های هم‌اندیشی اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه را با عنوان «چگونگی بهره‌مندی از میراث فکری نهضت حسینی برای حل چالش‌های امروز جامعه بشری» برگزار می‌کند.
در این نشست‌ها ابتدا دو استاد در مورد موضوع جلسه، طرح دیدگاه خواهند داشت و در ادامه سایر اساتید به گفت‌وگو و اظهار نظر خواهند پرداخت تا از گذر این هم‌اندیشی ابعاد مسئله به‌ خوبی تبیین شود.
بنا بر اعلام روابط عمومی دفتر کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در قم موضوع، ارائه‌کنندگان دیدگاه و تاریخ برگزاری این نشست‌ها به قرار زیر خواهد بود:
بنا بر اعلام روابط عمومی دفتر کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در قم:  نشست «ادب، متانت و پرهیز از توهین و دشنام در مواجهه با دیگر انسان‌ها حتی دشمنان» با ارائه دیدگاه توسط حجت‌الاسلام حمید رضا شریعتمداری، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان ومذاهب و حجت‌الاسلام علی زینتی، عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه، یکشنبه، 31 شهریورماه از ساعت 16 تا 18 برگزار می‌‌شود.
نشست «نحوه مواجهه با حکمرانی غیر شایسته و همکاری یا عدم همکاری با آن» با ارائه دیدگاه توسط  حجت‌الاسلام سیدعلی میرموسوی، عضو هیئت علمی دانشگاه مفید و حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)ره)، پنج‌شنبه، چهارم مهرماه سال جاری از ساعت 11 تا 13 برگزار خواهد شد.
همچنین برگزاری نشست «آزادی انتخاب مردم بین مسیر حق یا باطل پس از روشنگری‌های لازم» با ارائه دیدگاه توسط حجت‌الاسلام حسین جوان آراسته، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و حجت‌الاسلام محمدحسن موحدی ساوجی، عضو هیئت علمی دانشگاه مفید در روز پنج‌شنبه، 11 مهرماه سال جاری از ساعت 11 تا 13 از دیگر برنامه‌های این مرکز است.
نشست «عفو، گذشت و دوری از انتقام‌جویی حتی با دشمنان» با ارائه دیدگاه توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجواد ورعی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد‌علی ایازی، استاد حوزه علمیه و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران، پنج‌شنبه، 18 مهرماه سال جاری از ساعت 11 تا 13 برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت حضور در نشست‌ها می‌توانند طبق برنامه اعلام شده به دفتر کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در قم به نشانی خیابان صفاییه، صفاییه 28( کوچه بیگدلی)، تقاطع اول، سمت چپ، پلاک 63 مراجعه کنند.
محمدجواد صفری
انتهای پیام
captcha