هفته دفاع مقدس جشن عزت، اقتدار، مقاومت و پیروزی جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3841125
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۵

هفته دفاع مقدس جشن عزت، اقتدار، مقاومت و پیروزی جمهوری اسلامی است

گروه اجتماعی - فرماندار صومعه‌سرا هفته دفاع مقدس را یادآور ایثار و ایمان رزمندگان اسلام دانست و گفت: بی‌تردید هفته دفاع مقدس جشن عزت، اقتدار، مقاومت و پیروزی جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ سید جلال سیدمحمدی، فرماندار شهرستان صومعه‌سرا روز گذشته، 17 شهریورماه در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه امیدست بتوانیم در روزها و شب‌های باعظمت تاسوعا و عاشورا در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی گام برداریم، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یکی از افتخارات بی‌بدیل و ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که از فرهنگ عاشورا نشات گرفته است.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس عزت و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده است، افزود: هفته دفاع مقدس هفته‌ای است که باید آن را با پاسداشت رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردان و زنان ایران به هفته عزتمندی و افتخار تبدیل کنیم.

فرماندار صومعه‌سرا هفته دفاع مقدس را برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز با گذشت سی سال از ایام عزت و افتخار دفاع مقدس، ایثار و مقاومت و جهاد و شهادت تبدیل به فرهنگ ما شده و وظیفه‌ای جز پاسداشت این فرهنگ متعالی و الهی نداریم.

سیدمحمدی بر ضرورت انتقال درست ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان تاکید کرد و گفت: باید ارزش‌های ماندگار دوران دفاع مقدس را به درستی به نسل جوان انتقال دهیم تا با الگوهای نلب آشنا شوند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس تداوم‌بخش حماسه‌آفرینی‌های حسینی است، تاکید کرد: در طول چهل سال گذشته با تقویت ارزش‌های دفاع مقدس در مسیر عزت و سربلندی و افتخار کشور گام برداشته‌ایم و این مسیر نورانی همچنان ادامه دارد.

فرماندار صومعه‌سرا با تاکید بر لزوم پاسداری و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس است، ادامه داد: ضروری است در راستای پاسداشت این هفته برنامه‌ریزی مطلوبی صورت گیرد، زیرا ایثار، گذشت، فداکاری و جانفشانی تنها مختص یک مقطع تاریخی نیست و جامعه ما همواره نیازمند این ویژگی‌هاست.

وی با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس می‌تواند انقلاب و نظام ما را مقتدر و عزتمند کند، متذکر شد: هفته دفاع مقدس صرفا متعلق به یک نهاد و دستگاه خاص نیست و آحاد جامعه باید در بزرگداشت آن نقش‌آفرینی کنند.

سیدمحمدی هفته دفاع مقدس را یادآور ایثار و ایمان رزمندگان اسلام دانست و گفت: بی‌تردید هفته دفاع مقدس جشن عزت، اقتدار، مقاومت و پیروزی جمهوری اسلامی است و لذا نیاز است برای باشکوه برگزار کردن برنامه‌های این هفته همه دستگاه‌ها در اجرای آن مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

captcha