عزاداری برای امام حسین(ع) از شعائر مهم الهی است
کد خبر: 3840797
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶

عزاداری برای امام حسین(ع) از شعائر مهم الهی است

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان یکی از مهمترین شعائر الهی که باید بزرگ داشته شود را مجلس عزاداری و نوحه‌خوانی اباعبدالله الحسین(ع) دانست و گفت: به واسطه عزاداری برای امام حسین(ع) قلب انسان به سوی خدا کشیده می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی،‌ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز،‌ 16 شریورماه در همایش توجیهی ستاد برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان شهر رشت، با اشاره به اینکه ماه محرم، همه افراد را خودجوش به سمت مجالس حسینی می‌کشاند، اظهار کرد: این عزاداری‌ها و سینه‌زنی‌ها خود یک نعمت بزرگ برای جهان اسلام است.

وی افزود: تجمع بزرگ عاشوراییان همزمان با روز عاشورا ساعت 10 صبح همراه با سینه‌زنی و اقامه نماز ظهر عاشورا در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه عاشورای حسینی(ع) در تاریخ جاودانه شده است، عنوان کرد: با قیام عاشورا روحیه شهادت و مکتب اباعبدالله الحسین(ع) در فرهنگ اسلامی ترویج شد و این شجاعت را دشمنان نتوانستند از اسلام بگیرند و همچنان پایدار است.

مهدوی ادامه داد:‌ یکی از مهمترین شعائر الهی که باید بزرگ داشته شود، مجلس عزاداری و نوحه‌خوانی اباعبدالله الحسین(ع) است، زیرا به واسطه عزاداری برای امام حسین(ع) قلب انسان به سوی خدا کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) همواره بر جدی گرفتن برگزاری مراسم عزای اباعبدالله سفارش کرده‌اند، گفت:‌ باورها و دیدگاه‌های دینی و عاشورایی باید به نسل‌های بعد انتقال یابد.

این مسئول فرهنگی گیلانیان را مردمانی دانست که از هزار سال قبل پذیرای فرزندان اهل بیت(ع) در سرزمین خود بوده و مذهب تشیع را برگزیدند و خاطرنشان کرد: حضور عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در تجمع عاشوراییان حسینی جلوه‌های عشق‌ورزی، ولایتمداری، ایمان و اعتقاد و اتحاد و همدلی را به تصویر می‌کشد.

مهدوی با بیان اینکه باید فرزندان خود را حسینی پرورش دهیم، اضافه کرد:‌ حسینی بودن سبب ارتقای شخصیت دینی کودکان و نوجوانان خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و روز تاسوعا طبق روال سال‌های گذشته، یادآور شد: اتحاد و همدلی عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در تجمع عاشوراییان حسینی، موجب یاس و ناامیدی دشمنان اسلام و نظام که به دنبال نابودی و تحریف ارزش‌های دینی و مذهبی هستند، می‌شود.

انتهای پیام

captcha