مسجد بهترین و جامع‌ترین مرکز برای خودسازی است
کد خبر: 3836790
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

مسجد بهترین و جامع‌ترین مرکز برای خودسازی است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان حضور در مسجد را افتخار دانست و بیان کرد: مسجد بهترین مکان و جایگاه برای خودسازی است، زیرا هیچ مرکزی جامع‌تر، فراگیرتر و آماده‌تر از مسجد برای خودسازی نیست.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 31 مردادماه در گردهمایی بزرگ اصحاب مسجد استان که به‌مناسبت روز جهانی مسجد در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه بالاترین هنر این است که انسان با خالق خود رابطه برقرار کند، گفت: اصحاب مسجد هنرمند هستند، زیرا با خانه خدا رابطه دارند.

وی پیامبران الهی را در راس هنرمندان عالم عنوان کرد و افزود: اصحاب مسجد از بهترین انسان‌ها هستند، زیرا اگر بخواهیم انسان خوب پیدا کنیم باید به رابطه او با مسجد بنگریم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اهالی مسجد همه از خوبان هستند، تصریح کرد: رابطه با مسجد یکی از محورهای انسان با عدالت محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه در کنار بهترین‌ها نشستن از جمله ویژگی‌های اهالی مسجد است.

آیت‌الله فلاحتی حضور در مسجد را افتخار دانست و بیان کرد: مسجد بهترین مکان و جایگاه برای خودسازی است، زیرا هیچ مرکزی جامع‌تر، فراگیرتر و آماده‌تر از مسجد برای خودسازی نیست. کسانی که که می‌گویند مامور نیستیم مردم را به بهشت ببریم در فهم دین قصور دارند، زیرا ما ماموریم مردم را به بهشت رهنمون کنیم.

وی بر جذب حداکثری اهالی مسجد به ویژه جوانان تاکید کرد و گفت: جوانان و بانوان با حجاب با رفتار، اخلاق، کردار و روابط اجتماعی خود مردم را به حضور در مسجد دعوت کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه جوانان مسجدی باید اهل مطالعه به ویژه قرآن باشند، خاطرنشان کرد: به کانون‌ها و پایگاه‌های مساجد توصیه می‌کنم رابطه خود با کتاب‌های شهید دستغیب و علامه مطهری را مستمر و مستحکم کنند.

وی خواستار برپایی مراسم مذهبی با حضور جوانان در مساجد شد و اظهار کرد: از روحانیون، هیئت‌های امنا و متولیان مساجد می‌خواهم به جوانان و نوجوانان برای عزاداری ماه محرم و صفر کمک کنند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه بگذارید جوانان در مساجد شور حسینی(ع) سر دهند، بیان کرد: نکند مساجد به روی جوانان بسته شود؛ ضمن اینکه جوانان باید با اهالی مسجد مهربان باشند.

انتهای پیام

captcha