پیش‌بینی افزایش 30 درصدی زوار اربعین
کد خبر: 3836697
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

پیش‌بینی افزایش 30 درصدی زوار اربعین

گروه اجتماعی - سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها تعداد زوار اربعین امسال بیش از سال‌های گذشته خواهد بود، خاطرنشان کرد:‌ برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش حداقل 30 درصدی زوار انجام شده و از تمام ظرفیت‌های موجود جهت ارائه خدمات مطلوب استفاده می‌کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ ارسلان زارع،‌ سرپرست استانداری گیلان عصر امروز،‌ 30 مردادماه در جلسه ستاد اربعین حسینی استان، از حضور گسترده مردم در برپایی جشن‌های دهه امامت و ولایت قدردانی کرد و گفت: از برادران و خواهران اهل سنت گیلان به جهت مشارکت و حضور گسترده در این مراسمات که نشان‌دهنده وحدت و وفاق مسلمانان این کشور خصوصا استان گیلان است، تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی و انسجام در برگزاری جلسات کمیته‌های 12گانه ستاد اربعین استان، اظهار کرد: عملکردها باید براساس سیاست‌های ابلاغی ستاد مرکزی اربعین باشد و همزمان با شروع ثبت‌نام‌ها از طریق سامانه سماح نظارت‌ها و هماهنگی‌ها نیز تشدید شود.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها تعداد زوار امسال بیش از سال‌های گذشته خواهد بود، خاطرنشان کرد:‌ برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش حداقل 30 درصدی زوار انجام شده و از تمام ظرفیت‌های موجود جهت ارائه خدمات مطلوب استفاده می‌کنیم.

این مقام مسئول از آمادگی 52 دفتر خدمات زیارتی استان برای ثبت‌نام زائران گیلانی اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد: استان گیلان امسال 18 موکب اربعین دارد و حرکت این موکب‌ها به کشور عراق از 15 شهریورماه آغاز می‌شود.

وی متذکر شد:‌ اربعین سال گذشته حدود 15 هزار زائر از قفقاز و داغستان از گیلان به کربلای معلی مشرف شدند و پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد تا 20 هزار نفر افزایش یابد.

زارع به ضرورت تمهید برخی موارد ضروری متناسب با نیاز زائران اشاره و تصریح کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌ها، استفاده از ظرفیت راه‌آهن، افزایش ورودی‌ها و خروجی‌ها در پایانه مرزی آستارا برای جلوگیری از صف‌های طولانی، اطلاع‌رسانی به‌موقع جهت ثبت‌نام زوار و پوشش خبری مطلوب باید مورد توجه کمیته‌های مربوطه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت و سلامت در مسیر برگزاری همایش اربعین حسینی، یادآور شد: برگزاری اجتماع بزرگ اربعین در شرایطی امن و آرام جلوه‌ای از وحدت مسلمانان و عظمت اسلام است که همکاری مضاعف کمیته‌های ستاد، سازمان‌های مردم‌نهاد، شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها و خیران را می‌طلبد.

انتهای پیام

captcha