ولایت فقیه قطره‌ای از ولایت امیرالمومنین علی(ع) است
کد خبر: 3836399
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

ولایت فقیه قطره‌ای از ولایت امیرالمومنین علی(ع) است

گروه اجتماعی - آیت‌الله احمد خاتمی با بیان اینکه ولایت فقیه قطره‌ای از ولایت امیرالمومنین علی(ع) محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ مشروعیت ولایت فقیه برگرفته از ولایت علی(ع) است

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز، 29 مردادماه در دیدار عیدانه با نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت،‌ با بیان اینکه غدیر یک جرقه نیست، بلکه یک جریان است، تصریح کرد: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمود غدیر منحصر به یک روز نیست، بلکه غدیر همیشه باید باشد.

وی 18 ذی‌الحجه سال 10 هجری را بیعت با ولی دانست که خدا تعیین کرد و گفت: ماندگاری غدیر به این است که همیشه ولایت جریان داشته باشد لذا خدا را شاکریم ولایت در کشور وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولایت فقیه قطره‌ای از ولایت امیرالمومنین علی(ع) محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ مشروعیت ولایت فقیه برگرفته از ولایت علی(ع) است. نمایندگان ولی فقیه نیز که در استان‌ها و اقصی‌نقاط عالم هستند برای ما احترام ولی را دارند، زیرا از سوی ولایت منصوب شدند.

خاتمی مشیء متواضعانه و مردمی آیت‌الله فلاحتی را در کشور زبان زد دانست و افزود: این مشیء متواضعانه و مردمی بودن، مشیء مورد نظر مقام معظم رهبری است و ان‌شاءالله با همکاری مردم با نماینده معظم‌له این استان با عطر ولایت و نماینده ولایت معطر خواهد شد؛ ضمن اینکه با همکاری مسئولان چشم‌انداز روشنی برای این استان دیده می‌شود.

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان نیز، با تبریک عید غدیر، عنوان کرد: همه ما جزو پیروان امیرالمومنین علی(ع) هستیم.

وی با اشاره به سابقه مبارزات و مجاهدت‌های آیت‌الله سیداحمد خاتمی، گفت: عید غدیر را به شما و آحاد مردم به ویژه پیروان صادق امیرالمومنین(ع) تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم خدای متعال به ما توفیق پیروی و سلوک علوی را بدهد.

امام جمعه رشت حادثه عاشورا را به دلیل انحراف از غدیر دانست و بیان کرد: اگر غدیر در مسیر خود حرکت می‌کرد حادثه کربلا اتفاق نمی‌افتاد لذا باید به دنبال نمایان کردن جریان غدیر در جامعه باشیم و جوانان باید این مهم را محقق کنند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه حدیث غدیر می‌تواند مسائل درون امت اسلامی را فیصله دهد، خاطرنشان کرد: درباره غدیر باید مانند کربلا کار کنیم و امیدوارم این حرکت عظیم غدیر که در کشور صورت می‌گیرد منشا دستیابی به آرمان‌های بلند اسلام شود..

انتهای پیام

captcha