رشد 67 درصدی مشارکت جوانان در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 3836329
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶

رشد 67 درصدی مشارکت جوانان در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

گروه اجتماعی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از رشد 67 درصدی مشارکت جوانان و نوجوانان در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و خاطرنشان کرد: وجود این علاقه‌مندی می‌طلبد که برنامه‌ریزی مناسبی را در تمامی مباحث فرهنگی داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان امروز،‌ 28 مردادماه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان رشت که در حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن قدردانی از مشارکت خوب دستگاه‌های اجرایی در اجرای جشنواره مذکور در استان به ویژه سپاه قدس و صدا و سیما، اظهار کرد: شاهد حضور چشمگیر کودکان، نوجوانان و بزرگسالان گیلانی در جشنواره نهم بودیم.

وی با اشاره به مشارکت بالغ بر یک‌میلیون و 364 هزار نفر در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سراسر کشور، تصریح کرد: سهم گیلان از این تعداد 40 هزار علاقمند به بحث کتاب و کتابخوانی بود که عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار(ع) ابراز کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان ادامه داد: این افتخار نصیب مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی شده که جشنواره‌ای را در ذیل نام مبارک امام رضا(ع) برگزار کند و نتیجه آن معرفت‌افزایی باشد. در واقع الهام گرفتن از سیره اهل بیت(ع) به حیات طیبه کمک می‌کند.

کرمی ضمن اظهار امیدواری نسبت به رشد شرکت‌کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی سال آینده، متذکر شد: حضور گیلانیان کتابخوان و کتاب‌دوست در جشنواره نهم نسبت به سال گذشته نشان‌دهنده رشد 31 درصدی است و 185 برگزیده داشتیم که افزایش دوبرابری دارد. در این راستا مسابقه نقاشی، یک پویش بزرگسال، چهار پویش کودک، 90 مسابقه کتابخوانی و 15 مسابقه خانوادگی برگزار کردیم.

وی از رشد 67 درصدی مشارکت جوانان و نوجوانان در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و خاطرنشان کرد: وجود این علاقمندی می‌طلبد که برنامه‌ریزی مناسبی را در تمامی مباحث فرهنگی داشته باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان همچنین از رشد 143 درصدی مخاطبان آنلاین جشنواره مذکور خبر داد و گفت: امسال 28 هزار و 433 نفر از گیلانیان به صورت آنلاین در جشنواره شرکت کردند که نشان می‌دهد اطلاع‌رسانی خوبی صورت گرفته است.

این مسئول فرهنگی سهم شهرستان رشت در جشنواره نهم را چهار هزار و 377 نفر شرکت‌کننده دانست و اضافه کرد: تعداد شرکت‌کنندگان شهرستان رشت نسبت به سال گذشته 41 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

captcha