آزادگی زیبنده اسرای مجاهد و با‌ایمان ایران است
کد خبر: 3835860
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

آزادگی زیبنده اسرای مجاهد و با‌ایمان ایران است

گروه اجتماعی ــ سرپرست استانداری گیلان واژه آزادگی را زیبنده اسرای مجاهد، صبور و مقاوم ایرانی دانست و گفت: آزادگان ایستادگی و مقاومت را با بهره‌گیری از ایمان، تقوا و توکل به خداوند متعال به منصه ظهور رساندند.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، سرپرست استانداری گیلان امروز، 27 مردادماه در دیدار با «محمداسماعیل نیکی»،‌ از آزادگان گیلانی دوران دفاع مقدس، با تبریک سالروز غرورآفرین و عزتمندانه بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: تجربه مقاومت ملت بزرگ ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس، برگ زرینی در تاریخ پرافتخار این مرز و بوم است.

وی بیان کرد: ملت بزرگ ایران در طول تاریخ نشان داده که برای حفاظت، پاسداری و صیانت از آرمان‌های ملی، دینی، ارزشی و کیان میهن از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به رشادت‌های ایرانیان در طول تاریخ، گفت: مجاهدت ویژه مردم گیلان در نهضت جنگل در راستای پاسداری از میهن به فرماندهی میرزاکوچک خان یکی از نمونه‌های بارز استقامت این ملت است.

زارع مقاومت ملت سلحشور ایران در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس ‌ برابر صدام و رژیم بعث که با حمایت کشورهای سلطه‌گر به ویژه آمریکا صورت گرفته بود را نمونه ارزنده و گرانسنگ مجاهدت‌های مردم مقاوم ایران دانست.

وی اضافه کرد:‌ اسرای ایرانی با صلابت و مقاومت، تمامی شکنجه‌های جسمی و روحی و دشواری‌ها و اعمال غیرانسانی را تحمل کردند و با عزت و سربلندی به میهن خود بازگشتند.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه تاریخ استقبال باشکوه مردم ایران از آزادگان را فراموش نمی‌کند، گفت: واژه آزادگی زیبنده اسرای مجاهد، صبور و مقاوم ایرانی است، زیرا ایستادگی و مقاومت را با بهره‌گیری از ایمان، تقوا و توکل به خداوند متعال به منصه ظهور رساندند.

به گزارش ایکنا، محمداسماعیل نیکی که از بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی است، مهرماه سال 1359 در منطقه رادار دهلران به اسارت رژیم بعث عراق درآمد و مردادماه سال 1369 پس از تحمل 10 سال اسارت به میهن اسلامی بازگشت.

انتهای پیام

captcha