برگزاری «جشن ولایت» در ۴۱۳ مسجد گیلان
کد خبر: 3835856
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

برگزاری «جشن ولایت» در ۴۱۳ مسجد گیلان

گروه اجتماعی ــ مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان از برگزاری «جشن ولایت» در ۴۱۳ مسجد استان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این برنامه‌ها تشریح واقعه غدیر و تبیین امامت امیرالمؤمنین(ع) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری «جشن ولایت» در 413 مسجد استان خبر داد و اظهار کرد: اعیاد قربان تا غدیر فرصت مناسبی برای آشنایی با آثار و برکات مقام امامت و ولایت است.

وی با بیان اینکه جشن‌های دهه امامت و ولایت با همکاری کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در هر 16 شهرستان گیلان برگزار می‌شود، بیان کرد: این جشن‌ها به صورت ویژه در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد برتر در مناطق شاخص شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان از برگزاری جشن ولایت در 78 مسجد شهرستان رشت خبر داد و افزود:‌ اطعام بزرگ علوی با مشارکت خیران از جمله ویژه‌برنامه‌های جشن ولایت است.

رضوانی‌نژاد برگزاری مراسم جشن ویژه غدیر در کانون‌های مساجد با حضور سخنرانان کشوری، آذین‌بندی مساجد و محیط پیرامونی آن، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، مسابقات مختلف کتابخوانی با موضوع غدیرشناسی، خطبه‌خوانی غدیر، پرده‌خوانی غدیریه و اجرای سرود و تواشیح توسط گروه‌های سرود کانون‌ها را از دیگر برنامه‌ها دانست.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی با توزیع شربت و شیرینی و بسته‌های فرهنگی، ارائه خدمات رایگان پزشکی در قالب گروه‌های جهادی با حضور پزشکان و دانشجویان پزشکی و اجرای مولودی‌خوانی و مداحی، گفت: هدف از اجرای این برنامه‌ها تشریح واقعه غدیر و تبیین امامت امیرالمؤمنین(ع) است که شخصیت ممتاز ایشان به عنوان الگو و نمونه انسان کامل برای مسلمانان است.

انتهای پیام

captcha