۷۰۰ نفر در حوزه علمیه خراسان‌شمالی پذیرش می‌شوند
کد خبر: 3829651
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
امسال؛

۷۰۰ نفر در حوزه علمیه خراسان‌شمالی پذیرش می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان‌شمالی گفت: مهر ماه سال جاری در استان ۷۰۰ طلبه جدید در ۱۵ مدرسه پذیرش می‌شوند.

امسال 700 نفر در حوزه علمیه خراسان‌شمالی پذیرش می‌شوند

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسئول جذب و پذیرش حوزه علمیه استان در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: هر سال میزان استقبال افراد از حوزه علمیه در استان بسیار چشمگیر بوده اما این در حالیست که امکان جذب تعداد کمی برای استان به دلیل نبود فضای فیزیکی کافی فراهم است.

وی ادامه داد: اما با این تفاسیر باز هم میزان جذب طلبه جدید در مدارس حوزه علمیه استان نسبت به سال‌های گذشته دو برابر افزایش یافته است.

سعادتی افزود: تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر شامل ۷۵۰ آقا و ۷۵۰ بانو درسطح استان متقاضی ورود به حوزه علمیه شده‌اند.

وی با بیان اینکه پس از برپایی آزمون در نهایت ۷۰۰ نفر پذیرفته شدند، ادامه داد: از این تعداد ۴۰۰ آقا و ۳۰۰ بانو هستند و این در حالیست که افراد دارای معدل بالای ۱۷ و مدرک تحصیلی بالاتر از کاردانی نیز از آزمون معاف بوده و به مرحله مصاحبه دعوت شدند.

سعادتی افزود: برای آقایان دوره تثبیتی از ۱۵ تیرماه آغاز شده و تا ۳۱ مرداد‌ماه ادامه دارد که افراد پس از کسب امتیازهای لازم در پایان این دوره می‌توانند از ۲۵ شهریور در حوزه علمیه استان مشغول به تحصیل شوند.

مسئول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان‌شمالی با اشاره به وجود ۱۵ مدرسه در سطح استان، گفت: هم‌اکنون دو هزار نفر در حوزه‌های علمیه استان مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام

captcha