مذمت دروغ در کمدی دروغ‌گو
کد خبر: 3829643
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

مذمت دروغ در کمدی دروغ‌گو

گروه فرهنگی ــ سالن سوره اصفهان هر شب میزبان نمایش «دروغ‌گو» به نویسندگی کارلو گولدونی و کارگردانی حسن محمدی است.

مذمت دروغ در کمدی دروغ‌گو

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان، حسن محمدی، کارگردان نمایش دروغ‌گو، گفت: این نمایشنامه یک کمدی اجتماعی اخلاقی نوشته یک نویسنده ایتالیایی به نام کارلو گولدونی است که آن را به صورت دراماتورژی درآورده‌ایم.

کارگردان نمایش دروغ‌گو با اشاره به اینکه دروغ یکی از معضلات اجتماعی ما به‌شمار می‌رود، افزود: در داستان به موضوع دروغ پرداخته شده و جوانی به نام «لِلیو» است که بعد از سال‌ها از شهر ناپل به شهر خودش ونیز بازگشته و روندی را انتخاب کرده که برای حل مسایل و مشکلاتش دست به دامان دروغگویی شده و به این ترتیب دروغ مسایل پیچیده‌ای را برایش بوجود می‌آورد و در نهایت از این ماجراهایی که برای او ایجاد شده متنبه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این نمایش 10 بازیگر حضور دارند، تصریح کرد: بازیگر نقش اصلی یعنی لِلیو، خودم هستم که داستان بر روی اتفاقات زندگی این شخصیت می‌چرخد و شهاب غزالی، جهانگیر نکویی، رامین ربیعی، محمدعلی کاظمی، دانیال عطریان، مونا شهاب، شکیلا نصری‌نژاد، هاله رنجبر و بهنام شمسایی از دیگر بازیگران این نمایش هستند که به ایفای نقش می‌پردازند.

محمدی با اشاره به پوستر نمایش دروغ‌گو گفت: دماغ دراز روی پوستر درواقع ماسکی روی صورت است که به عنوان یک نماد و نشانه و تنها روی پوستر استفاده شده و در نمایش وجود ندارد؛ دلیل استفاده از دماغ دراز روی پوستر هم این است که به صورت عمومی دماغ درازشده را به عنوان شاخصه فرد دروغگو می‌شناسند.

وی بیان کرد: نمایش «دروغ‌گو» با حمایت دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و مؤسسه خیریه حضرت زهرا(س) تا اواخر مردادماه هر شب ساعت 20:30 در سالن سوره به روی صحنه می‌رود.
انتهای پیام

captcha