نقش مردم سمنان در مبارزه با استبداد و استعمار مثال‌زدنی است
کد خبر: 3829448
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
روحانی:

نقش مردم سمنان در مبارزه با استبداد و استعمار مثال‌زدنی است

گروه فرهنگی ــ رئیس جمهور در پیامی به‌مناسبت رونمایی از مجموعه چهارجلدی «انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد ساواک» گفت: نقش مردم استان سمنان، مجمع‌العلمای ایران در مبارزه با استبداد و استعمار مثال‌زدنی است.

نقش مردم سمنان در مبارزه با استبداد و استعمار مثال‌زدنی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور امروز، 1 مرداد در پیامی به آیین رونمایی از مجموعه چهارجلدی «انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد ساواک» گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین پدیده تحول‌خواهانه قرن بیستم حاصل مشارکت طبقات مختلف مردم و رهبری داهیانه امام خمینی‌(ره) و بیش از 15 سال مبارزه مردم علیه ظلم و استبداد ستم‌شاهی بود که منجر به سرنگونی رژیم استبداد پهلوی و روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی در ایران شد.

روحانی در این پیام آورده است: در آن دوره تاریخی نقش مردم استان سمنان که به‌حق دارالمؤمنین، شهر دین و اخلاق و مجمع‌العلمای ایران خوانده می‌شود، در مبارزه با استبداد و استعمار مثال‌زدنی و ستودنی است.

این مبارزات که سابقه آن به دوران استبداد رضاخانی نیز می‌رسد، با حضور علمای بنام از جمله آیت‌الله علامه حائری‌سمنانی، حاج شیخ آقابزرگ اشرفی، حجت‌الاسلام حاج شیخ علی‌محمد نجاه، حجت‌الاسلام عاملی، حجت‌الاسلام نصیری و حجت‌الاسلام شاهچراغی، شکل تازه‌ای به خود گرفت و در جریان نهضت ملی شدن نفت و فعالیت فدائیان اسلام گسترش یافته و با آغاز نهضت امام خمینی‌(ره) علاوه بر شهرها در روستاهای استان همانند روستای سرخه نیز به اوج خود رسید که یاد و خاطره آنان در تاریخ انقلاب همواره ماندگار خواهد بود.

اکنون که به‌همت محققان حوزه تاریخ مجموعه گران‌بها و مستند از تاریخ انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک به توصیف و شرح مبارزات مردم شریف استان سمنان از منظر دستگاه‌های امنیتی رژیم پهلوی پرداخته، فرصتی به دست آمد تا زوایایی هر چند کوچک از تلاش‌ها و مجاهدت‌های مردم بخشی از سرزمینمان روشن‌تر از قبل در دسترس قرار گیرد.

روحانی در پایان این پیام آورده است: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و همه شهدای انقلاب اسلامی، از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این مراسم که در راستای ارج نهادن به مبارزات مردم استان قدمی شایسته برداشته‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام

captcha