یادواره شهدا مورد سوءاستفاده سیاسی قرار نگیرد
کد خبر: 3828944
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵

یادواره شهدا مورد سوءاستفاده سیاسی قرار نگیرد

گروه اجتماعی ــ سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه یادواره‌های شهدا در راستای اهداف آرمانی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، بیان کرد: نباید یادواره‌های شهدا مورد سوءاستفاده و بهره‌برداری سیاسی و انتخاباتی قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، سرپرست استانداری گیلان روز گذشته، 30 تیرماه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، اظهار کرد:‌ تجلیل از شهیدان به عنوان انسان‌هایی که به مدارج عالی فضیلت و معنوییت رسیدند به هر روش و شیوه‌ای سبب انتقال مفاهیم اسلام و انقلاب به نسل امروز می‌شود که دارای اهمیت بسیار است.

وی افزود:‌ الگوبرداری از سیره شهدا در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از روش‌های گوناگون از جمله برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند ارزش‌های فرهنگی پاسداری از کیان میهن و ایدئولوژی توحیدی را به نسل جوان منتقل کند.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه یادواره‌های شهدا در راستای اهداف آرمانی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، تصریح کرد: نباید یادواره‌های شهدا مورد سوءاستفاده و بهره‌برداری سیاسی و انتخاباتی قرار گیرد.

زارع با اشاره به ضرورت کیفیت‌بخشی بیشتر به یادواره‌های شهدا و حفظ و تقویت وحدت و انسجام جامعه، نقش کارگروه‌های شهرستانی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مدنظر قرار داد و گفت: سخنرانی‌های یادواره‌ها و مراسم بزرگداشت شهدا باید متناسب با شرایط روز جامعه و خواسته‌های مخاطبان به ویژه جوانان باشد.

این مقام مسئول با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مدارس، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها به عنوان پایگاه‌های آینده‌ساز ایران اسلامی، ادامه داد: اجرای طرح جمع‌آوری اسناد شهدا و تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان به عنوان سند هویت فرهنگی استان نیازمند همکاری دستگاه‌های مربوطه است.

وی از کمیته‌های مختلف شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز خواست تا براساس برنامه‌های مدون شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات خود را به انجام رسانند و بیان کرد: جمع‌آوری اطلس ایثارگران گیلان آغاز شده و در حال شکل‌گیری است.

انتهای پیام

captcha