ثبت ۲۰۰ جام باشگاه‌های کتابخوانی در کردستان
کد خبر: 3828485
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

ثبت ۲۰۰ جام باشگاه‌های کتابخوانی در کردستان

گروه فرهنگی ــ دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان کردستان با اشاره به فعالیت ۲۰۰ جام باشگاه کتابخوانی در استان در سال گذشته گفت: پرداختن به زبان و ادبیات کوردی در اولویت جام باشگاه‌های کتابخوانی هستند.

بهاره بهمنی، دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: باشگاه‌های کتابخوانی بر اساس چهار گروه سنی در تیم‌های حداقل هشت و حداکثر ١٥ نفره تشکیل و با مدیریت و هدایت مربی کتابخوانی اداره می‌شود و کودکان، کتابخوانی خلاق را یاد می‌گیرند.

وی‌ به نحوه فعالیت جام باشگاه‌های کتابخوانی اشاره و بیان کرد: فعالیت‌هایی چون نامه به نویسنده، نامه به شخصیت‌های داستان، نوشتن ادامه داستان، تصویرسازی براساس محتوای داستان، طراحی جلد و سایر فعالیت‌های خلاقانه از جمله اهداف و فعالیت‌های است که بر اساس علاقه بچه‌ها در جام باشگاه‌های کتابخوانی دنبال می‌شود.

دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان کردستان بیان کرد: خروجی باشگاه‌های کتابخوانی که به صورت گروهی آماده می‌شود به محک داوری گذاشته می‌شود و در جشنواره‌های باشگاه‌های کتابخوانی استانی و کشوری شرکت داده و نهایت باشگاه برگزیده و برنده جام معرفی و تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه رقابتی کردن این فعالیت به منظور ایده‌پردازی بیشتر بین کودکان و نوجوانان است، اعلام کرد: ٢٠٠ جام باشگاه کتابخوانی شامل ١٢٠ باشگاه در سنندج و ٨٠ باشگاه دیگر در سطح دیگر شهرستان‌های استان در سال ٩٧ فعال شدند.

بهمنی با بیان اینکه دستاوردها و تجارب خوبی در سال گذشته در جام باشگاه‌های کتابخوانی استان به دست آمد، افزود: در سال جاری نیز بنا داریم با تعداد کارشناسان، متخصصان و علاقه‌مندان بیشتری در جهت فعالیت کودکان و نوجوانان در جام باشگاه‌های کتابخوانی همکاری داشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: در این دوره از جام باشگاه‌های کتابخوانی تلاش می‌شود به زبان و ادبیات کوردی بیش از پیش اهمیت داده شود و در کنار مطالعه کتاب‌های مختلف از نویسندگان مختلف کتاب‌های کُردی نیز پرداخته شود.
انتهای پیام

captcha