برگزاری همایش بزرگداشت روز آزادگان در ۱۶ شهرستان گیلان
کد خبر: 3827960
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

برگزاری همایش بزرگداشت روز آزادگان در ۱۶ شهرستان گیلان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه استان گیلان بالغ بر دو هزار آزاده سرافراز دارد، گفت: امسال همایش بزرگداشت روز آزادگان در ۱۶ شهرستان استان گیلان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 26 تیرماه در نشست هماهنگی بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، با بیان اینكه آزادگان نقش برجسته‌ای در دوران دفاع مقدس داشتند، اظهار کرد: آزادگان ما با توسل به حضرت زینب(ع) و اسرای عاشورا و با تكیه بر ایمان قوی توانستند دشمن را با رفتار خود در طول دوران اسارت مغلوب و ذلیل كنند.

وی با بیان اینکه آزادگان با روحیه مقاومت و فداكاری خود به ما درس صبر و ایستادگی دادند، تصریح کرد: آزادگان ما دوره سخت اسارت را فرصتی برای تعلیم و پرورش بیشتر در مكتب اسلام دانسته و با حفظ روحیه انقلابی‌شان خود را هرچه بیشتر به آموزه‌های دینی و اخلاقی مزین می‌ساختند كه این مهم برای دشمن سخت و باورناپذیر بود و به همین دلیل آنان اسرا را بیشتر مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینكه آزادگان همچون شهدا و جانبازان با رشادت‌های خود سهم بزرگی در ثبت حماسه بزرگ دفاع مقدس برعهده داشتند، گفت: پاسداشت مقام آزادگان از جمله اقداماتی است كه نباید از سوی دستگاه‌های فرهنگی مورد غفلت واقع شود.

پاکاری با بیان اینکه آزادگان فرهنگ ايستادگی را در كشور نهادينه کردند، متذکر شد: روز‌ 26 مردادماه سال 69 مصادف با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی تنها يک روز از رويدادهای تاريخی ايران نیست، بلكه اين روز يادآور گروه كثيری از فرزندان اين مرز و بوم است كه فعل ايثار و استقامت را صرف كردند.

وی آزادگان را یادگاران زنده فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اضافه کرد: باید از وجود آزادگان سرفراز برای ترویج و اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت در جامعه بهره بگیریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان گیلان بالغ بر دو هزار آزاده سرافراز دارد، عنوان کرد:‌ امسال همایش بزرگداشت روز آزادگان در 16 شهرستان استان گیلان برگزار خواهد شد.

محمدرضا داوطلب، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز، بیان کرد: امسال سالروز ورود آزادگان به کشور در میان دو عید بزرگ مسلمین یعتی قربان و غدیر واقع شده که می‌طلبد نهایت بهره‌برداری را از این ایام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال سال انتخابات است، یادآور شد:‌ در برگزاری مراسمات ایثار و شهادت باید تمهیدات لازم صورت گیرد تا بهره‌برداری سیاسی نداشته باشیم.

انتهای پیام

captcha