برخورد سلبی با بی‌حجابی جنگ روانی دشمن در فضای مجازی است
کد خبر: 3826644
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

برخورد سلبی با بی‌حجابی جنگ روانی دشمن در فضای مجازی است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان یکی از جنبه‌های تهاجم فرهنگی را القای مطالب کاذب به ویژه در حوزه عفاف و حجاب دانست و گفت: هیچ شدت عمل و برخورد سلبی درخصوص بی‌حجابی وجود ندارد، اما دشمنان در فضای رسانه‌ای و مجازی جنگ روانی ایجاد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی، رئیس تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به وظایف تبلیغی، تبیینی و پژوهشی این سازمان، اظهار کرد:‌ با توجه به تهاجم فرهنگی موجود اقدامات تبلیغی و تبیینی در اولویت کاری ماست.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای 160 روحانی مستقر در نقاط شهری و روستایی است، افزود:‌ این روحانیون در کنار تبلیغ احکام دین خدا موضوع عفاف و حجاب را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان یکی از برنامه‌های این سازمان را سالم‌سازی فضای سواحل استان برای تفریح و نشاط امن خانوادگی در کنار رعایت عفاف و حجاب دانست و تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت سواحل یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و مقابله با بی‌حجابی است.

این کارشناس دینی نیروی انتظامی را متولی فرهنگ ندانست و تصریح کرد:‌ متاسفانه نیروی انتظامی در امر عفاف و حجاب مظلوم واقع شده است و دستگاه‌های فرهنگی در این حوزه غافل هستند.

وی نظام آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی را دو نهاد اثرگذار بر مقوله فرهنگ و سبک زندگی دانست و گفت:‌ متاسفانه امروز فیلم‌هایی مجوز دریافت می‌کنند که اثر مستقیم بر تبلیغ بی‌حجابی دارند و عفاف را زیر سوال می‌برند لذا نیازمند اتحاد و همدلی مسئولان در پافشاری بر اجرای احکام الهی هستیم.

مهدوی با اشاره به اثرات اجتماعی عفاف و حجاب، یادآور شد:‌ یکی از جنبه‌های تهاجم فرهنگی القای مطالب کاذب به ویژه در حوزه عفاف و حجاب است؛ در واقع هیچ شدت عمل و برخورد سلبی درخصوص بی‌حجابی وجود ندارد، اما دشمنان در فضای رسانه‌ای و مجازی جنگ روانی ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول چهل سال گذشته درباره عفاف وحجاب ایجابی عمل شده؛ نه سلبی، خاطرنشان کرد:‌ چون در معرض تهاجم فرهنگی قرار داریم یک اشتباه کوچک از سوی متولیان امر عفاف و حجاب، توسط دشمنان بزرگنمایی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان رسانه‌ها را دارای نقش اساسی در تربیت غیر مستقیم دانست و عنوان کرد:‌ ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است، اما در این حوزه نیز نه تنها شتاب‌زده عمل نکرده‌ایم، بلکه کم‌کاری هم داریم.

انتهای پیام

captcha