سیاست «ماشه» در مقابل ایران جواب نمی‌دهد
کد خبر: 3826448
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

سیاست «ماشه» در مقابل ایران جواب نمی‌دهد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه رشت سیاست «ماشه» را بازی با آتش دانست که در مقابل ایران جواب نمی‌دهد و تصریح کرد: اروپا و آمریکا ایران را تهدید می‌کنند،‌ اما دیگر برای اداره دنیا و حتی کشورهای خود نیز برنامه‌ای ندارند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ امام جمعه رشت امروز،‌ 21 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر،‌ به تأسیس شورای نگهبان به فرمان امام خمینی(ره) برای صیانت از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر شورای نگهبان نبود بسیاری از افراد که شایستگی‌های لازم را نداشتند به ارکان نظام نفوذ می‌کردند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان مانع ورود افراد ناخالص به ارکان نظام است، اظهار کرد: کسانی که از ارزش‌های اسلام و انقلاب فاصله می‌گیرند، به وسیله شورای نگهبان شناسایی و کنار گذاشته می‌شوند لذا هجمه فراوان دشمنان متوجه شورای نگهبان است،‌ اما این نهاد صلابت و استواری خود را حفظ خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی در نیجریه اشاره و بیان کرد: شیخ زکزاکی تنها روحانی دنیای اسلام است که بیش از 15 میلیون نفر اهل نیجریه را شیعه کرد و در این راه 6 فرزندش به هشادت رسیدند.

امام جمعه رشت به تلاش آمریکا برای کشاندن پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت اشاره کرد و یادآور شد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دیگر از اف.ای.تی.اف و اینستکس نتیجه‌ای نگرفتند و می‌خواهند از سیاست «ماشه» استفاده کنند.

وی سیاست «ماشه» را بازی با آتش دانست که در مقابل ایران جواب نمی‌دهد و تصریح کرد: اروپا و آمریکا ایران را تهدید می‌کنند،‌ اما دیگر برای اداره دنیا و حتی کشورهای خود نیز برنامه‌ای ندارند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه امروز حرکت عقلانی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی مایه امید مسلمانان جهان شده است،‌ خاطرنشان کرد: عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون فداکاری شهدا و خانواده‌های آنان در سایه ولایت است.

وی در ادامه به واقعه مسجد گوهرشاد در سال 1314 اشاره کرد و گفت: به دنبال دستور کشف حجاب رضاخان اجتماعات خوبی در شهرهای مختلف ایران برگزار شد و مسلمانان از حجاب دفاع کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عفاف و حجاب ریشه دیرینه در تاریخ و تمدن ایران دارد،‌ تصریح کرد: ایرانیان حتی قبل از اسلام نیز حجاب داشتند و در تاریخ چندهزار ساله ایران رضاخان قلدر تنها کسی است که دستور کشف حجاب داد و زنان جامعه ایرانی را مجبور به بی‌حجابی کرد.

وی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب در حقیقت تکریم زنان است؛ نه تحقیر آنها، عنوان کرد: حجاب قانون خداست و شهدای ما در وصیتنامه‌هایشان از حجاب به عنوان یک آرمان اسلامی و انقلابی یاد کرده‌اند؛ ضمن اینکه حجاب یک تکلیف قرآنی است لذا مسئولان به فرهنگ‌سازی امر عفاف و حجاب کمک کنند.

آیت‌الله فلاحتی خواستار یاری رساندن تمام آحاد جامعه به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان شد و بیان کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر در گیلان دیگر رها نخواهد شد و تمام مسئولان استانی در این زمینه مقتدرانه ایستاده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ضمن گرامیداشت ولادت امام رضا(ع)،‌ متذکر شد: امام رضا(ع) مبارزه علیه ستم و ظلم و زندگی مومنانه در سایه قرآن و عترت را به جامعه آموخت. «امامت» نیز یکی از آموزه‌های رضوی است که باید مورد توجه جامعه اسلامی برای هدایت و سعادت قرار بگیرد.

وی در ادامه ویژگی‌های تربیت اسلامی را از دیدگاه قرآن و روایات برشمرد و خاطرنشان کرد: محبت والدین نخستین مسیر برای سعادت فرزندان است و این محبت حتی می‌تواند در تمام عمر پدر و مادر از آسیب‌هایی که به فرزندان وارد می‌شود، بکاهد.

امام جمعه رشت محبت را سبب دلدادگی فرزند نسبت به پدر و مادر دانست و اظهار کرد: دین اسلام بر محبت استوسار است و لذا محبت می‌تواند در راستای تربیت فرزند اخلاق‌مدار و فداکار تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام

captcha