کارگروه هنر در ستاد احیای امر به معروف گیلان راه‌اندازی شود
کد خبر: 3826167
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

کارگروه هنر در ستاد احیای امر به معروف گیلان راه‌اندازی شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه انتظار داریم کارگروه هنر در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان جدی پیگیری شود، افزود: هنر دگرگونه گفتن و دگرگونه دیدن است که اثرگذاری آن در این حوزه غیرقابل انکار است.

به گزارش ایکنا از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز،‌ 19 تیرماه در نشست با دبیر و جمعی از اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، با اشاره به گستره مخاطبان اداره‌کل ارشاد اسلامی استان، اظهار کرد: توانسته‌ایم با اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری، عده‌ای را زیر یک سقف جمع کنیم که این یک فرصت است و باید از این پتانسیل مغفول مانده به نحو شایسته استفاده شود و این همکاری و همراهی همگان را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی، زمان‌مند،‌ آرام، لطیف و دقیق است، افزود: برای سیاستگذاری در این حوزه باید این نکته را لحاظ کرد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه هرچه ارتباط بین متولیان فرهنگی جامعه بیشتر و تنگاتنگتر باشد متضرر نخواهیم شد، گفت: در هر حوزه‌ای در هنگام اجرا ممکن است مشکلاتی ایجاد شود و برای رفع این اشکالات نیازمند چشم‌هایی بیرونی هستیم. همه ما روی یک کشتی نشسته‌ایم به نام نظام که سکاندار آن ولایت است.

این مسئول فرهنگی ضمن قدردانی از توجه نماینده ولی فقیه در استان نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: همواره به عنوان یک معلم نحوه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در کلاس‌های درسی خود بیان می‌کنم.

وی اضافه کرد: در امر به معروف و نهی از منکر می‌توان بدون اینکه دلی را خراشید، فریضه خود را به درستی انجام داد و این کاری هنرمندانه است.

فاضلی با تاکید بر اینکه برون‌داد این جلسات باید عملی باشد، اظهار کرد: افق انتظار جامعه را نمی‌توان تغییر داد لذا ما برای اثرگذاری باید جامعه را درگیر موضوع کنیم که این امر فقط با شنیدن و خواندن عملی نیست.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه نهاد ما به واسطه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به صورت مویرگی در جامعه وارد می‌شود، گفت: بیشتر فعالیت ما بر روی جامعه هدف در این حوزه امکان‌پذیر است؛ علاوه بر این آمادگی داریم دفاتر شهرستانی شورای امر به معروف و نهی از منکر را در ادارات شهرستان‌ها فعال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انتظار داریم کارگروه هنر در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان جدی پیگیری شود، افزود: هنر دگرگونه گفتن و دگرگونه دیدن است که اثرگذاری آن در این حوزه غیر قابل انکار است.

فاضلی با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی در جامعه، خاطرنشان کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که فضای مجازی در جامعه نفوذ گسترده‌ای داشته و نفی آن معنی ندارد؛ پس باید از این ابزار به عنوان یک فرصت، نهایت بهره را ببریم که در همین راستا به بیش از 150 پایگاه خبری در استان مجوز فعالیت داده شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌ای پیشرفت می‌کند که دائم‌ نقد شود، افزود: همیشه نقد و نقدپذیری موجب پویایی یک سازمان می‌شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان موضوع آسیب‌های اجتماعی را به عنوان پای ثابت موضوعات فعالیت‌های فرهنگی و هنری این اداره‌کل مطرح کرد که ارتباط مستقیم با امر به معروف و نهی از منکر دارد.

انتهای پیام

captcha