یک سفر حج برای متحول شدن انسان کافی است
کد خبر: 3825898
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵

یک سفر حج برای متحول شدن انسان کافی است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان یک سفر حج برای متحول شدن انسان را کافی عنوان کرد و گفت: فردی که زیاد به حج سفر می‌کند باید دنیایی را متحول کند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 18 تیرماه در دیدار با مدیر حج و زیارت استان،‌ با اشاره به اینکه حج تحولات خوبی در مدیران، مسئولان و احکام ایجاد کرده است، گفت: طبق فتوای مراجع، انسان می‌تواند مفرده را برای خود و دیگران انجام دهد.

وی معدل نمره مدیران حج گیلان در اعزام زائران را بالا عنوان کرد و افزود: گیلان از زائران فرهیخته، فهمیده و با ادب برخوردار است.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه خدمت به زائر نخستین وظیفه مسئولان کاروان‌های زیارتی محسوب می‌شود، بیان کرد: هر کدام از زائران از سلیقه منحصربه‌فردی برخوردارند و داشتن سعه‌صدر توسط مسئولان کاروان‌ها حائز اهمیت است.

آیت‌الله فلاحتی سعه‌صدر و گشاده‌رویی را از ویژگی‌های مسئولان کاروان‌های زیارتی برشمرد و تصریح کرد: مدیر کاروان زیارتی در سخت‌ترین لحظه‌ها باید با چهره گشاده با زائر مواجه شود.

وی با بیان اینکه سفر حج باید در درون و زندگی افراد تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: بدترین امر این است که انسان سر سفره حج بنشیند و بهره‌ای از معنویت نبرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان یک سفر حج برای متحول شدن انسان را کافی عنوان کرد و گفت: فردی که زیاد به حج سفر می‌کند باید دنیایی را متحول کند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین با اشاره به تشکیل رژیم صهیونیستی، یادآور شد: رژیم جعلی صهیونیستی ساخته آل‌سعود است.

حسن فعال،‌ مدیر حج و زیارت استان گیلان نیز،‌ از اعزام تعداد 470 نفر از زائران این استان به حج سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال زائران گیلانی در قالب چهار کاروان از شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، رشت و لنگرود اعزام می‌شوند.

وی تعداد 60 درصد از زائران گیلانی را بانوان عنوان کرد و افزود: 40 درصد از زائران مرد هستند؛ ضمن اینکه مسن‌ترین زائر 85 سال و جوان‌ترین زائر 16 سال سن دارد.

فعال از پرواز زائران حج گیلان از دوم مردادماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: اعزام زائران به حج مدت 28 روز طول می‌کشد.

انتهای پیام

captcha