امامزادگان مایه عزت جوامع اسلامی هستند
کد خبر: 3825464
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

امامزادگان مایه عزت جوامع اسلامی هستند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در گیلان امامزادگان را برای جوامع اسلامی عزت‌آفرین دانست و افزود: نخستین ویژگی که انسان در کنار امامزادگان می‌آموزد مقابله با ظالمان است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 17 مردادماه در همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه که به مناسبت روز ملی بزرگداشت امامزادگان در بقعه متبرکه سیدمحمد نجفی بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، دنیای جنگ اراده‌هاست.

وی با بیان اینکه در جنگ اراده‌ها مرزی وجود ندارد و نبرد با فکر، اندیشه، اراده و عقیده مردم است، ادامه داد: در جنگ اراده‌ها خسارات معنوی بیشتر از جنگ نظامی است،‌ زیرا دشمن با در جنگ نظامی می‌خواهد بکشد و پیش برود.

امام جمعه رشت پیروز میدان جنگ اراده‌ها را کسی دانست که از اراده و عقیده قوی برخوردار باشد و اضافه کرد:‌ در جنگ اراده‌ها دشمن فرهنگ ملی و بومی جامعه را هدف می‌گیرد و اکنون با آن مواجه هستیم.

آیت‌الله فلاحتی به هدف قرار دادن انقلاب اسلامی و ملت ایران توسط قدرت‌های سلطه‌گر در جنگ نرم اشاره کرد و گفت: در جنگ نرم دشمن به دنبال تهی کردن مردم از ارزش‌های معنوی و جایگزین کردن فرهنگ غیر دینی است.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد نماد دین بین مردم نباشد، تصریح کرد: وجود هر بی‌حجاب در جامعه یک پیروزی برای دشمن است و کسانی که هنجارشکنی می‌کنند سبب خوشحالی دشمنان اسلام می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ریشه‌کن کردن عقاید مردم را از اهداف دشمن دانست و بیان کرد: شبکه‌های رسانه‌ای دشمن به‌دنبال ترویج فرهنگ بی‌وبندوباری بین مردم هستند.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اینکه اذان، نماز و عبادتی که از آن فریاد ظلم‌ستیزی و قیام علیه ظلم بر نخزید فایده‌ای ندارد، یادآور شد: در جنگ نرم باید به اهل بیت(ع) نزدیک شویم و بدانیم حضرت فاطمه(س) و زینب کبری(س) از ما چه می‌خواهند.

وی احیای بقاع متبرکه را یکی از راهکارهایی دانست که می‌تواند جامعه را به اهل بیت(ع) نزدیک سازد و گفت: امامزادگان الگوهای جامعه هستند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به شجاعت تمام امامزادگان، بیان کرد: شجاعت و ظلم‌ستیزی از ویژگی‌ها و شاخص‌های امامزادگان است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه امامزادگان ‌برای جوامع اسلامی عزت‌آفرین هستند، گفت: نخستین ویژگی که انسان در کنار امامزادگان می‌آموزد مقابله با ظالمان است.

وی معنویت‌گرایی را سومین ویژگی امامزادگان برشمرد و تصریح کرد: انسان در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه می‌تواند ویژگی‌های مذکور را در خود احیا کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه اولیای الهی و امامزادگان برای جامعه معنویت‌زا هستند، گفت: پدران و مادران گیلانی باید به فکر فرزندان خود باشند و آنان را معنوی تربیت کنند.

انتهای پیام

captcha