اهمیت ترویج و اشاعه فرهنگ شهادت بین قشر جوان
کد خبر: 3823215
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

اهمیت ترویج و اشاعه فرهنگ شهادت بین قشر جوان

گروه اجتماعی ــ مدیركل حفظ و نشر ارزش‌های اسلامی استان گیلان همكاری تمامی نهادها در اشاعه فرهنگ شهادت در جامعه و به‌ویژه ‌بین قشر جوان را ضروری دانست.

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ عباس بایرامی، مدیركل حفظ و نشر ارزش‌های اسلامی استان گیلان، امروز، 9 تیر‌ماه در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان املش، با اشاره به نقش شهدا و جانبازان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دوران دفاع مقدس و نیاز امروز جامعه به فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: تمامی نهادها و سازمان‌ها باید به این امر توجه داشته باشند تا فرهنگ شهادت را در جامعه نهادینه كنند.

وی حضور جوانان را در عرصه‌های علمی٬ فرهنگی و هنری را بسیار موفقیت‌آمیز دانست و افزود: همانطور كه جوانان به دانش علمی و فرهنگی روی آورده و از نظر تكنولوژی به پیشرفت‌های قابل ذكری دست یافته‌اند باید در امر ایثار و شهادت نیز ‌بین آنان فرهنگ‌‌سازی شود.

بایرامی با بیان اینکه باید بر مبنای نیاز جوانان برنامه‌ریزی کنیم و تصمیم‌گیری به تنهایی و بدون اینکه درک درستی از نیازهای جوانان داشته باشیم اثری ندارد، تصریح کرد: امروز ما باید بدانیم نسل جوان چه می‌خواهد و متناسب با آن برنامه‌ریزی کنیم.

سرهنگ قاسم جانعلی‌پور، فرمانده انتظامی املش در این جلسه با اشاره لزوم توجه به ایثار و ازخودگذشتگی شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: با برگزاری كلاس‌های آموزشی و بصیرت‌افزایی ‌بین كاركنان و نیز ساخت تمثال شهدای نیروی انتظامی با هدف زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت و ارج نهادن به ایثار جوانان در هشت سال دوران دفاع مقدس سعی بر این شد تا فرهنگ شهادت را زنده نگه داریم.

وی اظهار كرد: جوانان امروز با تأسی از حضرت سیدالشهدا امام حسین(ع) همواره در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی از نثار جان خود برای حفظ سرزمین خود كوتاهی نكرده لذا تمامی سازمان‌ها باید در اشاعه فرهنگ شهادت و ترغیب جوانان به این امر مهم تلاش كنند.

انتهای پیام

captcha