‌استفاده از شیوه‌های نوین در اجرای برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 3822607
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

‌استفاده از شیوه‌های نوین در اجرای برنامه‌های قرآنی

گروه فعالیت های قرآنی ــ مدیر قرآنی سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری رشت با تأکید بر ضرورت استفاده از شیوه های نوین در اجرای برنامه‌های قرآنی، گفت: آیه‌گرافی و نصب بنرهای مرتبط با آن در سطح شهر یکی از این اقدامات نوین است که امیدواریم با پشتیبانی شورا با جدیت دنبال شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمدحسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت امروز، 5 تیرماه در جلسه تجلیل از پیشکسوتان ورزش پهلوانی و فعالان قرآنی رشت، اظهار کرد: هر یک از پیشکسوتان ورزش پهلوانی جایگاهی رفیع نزد مردم دارند و جوانان بسیاری را به این رشته اصیل ورزشی تشویق و ترغیب کرده اند.

وی با اشاره به اینکه امکانات تنها نباید اختصاص به برگزاری محافل قرآنی داشته باشد، گفت: باید برش هایی از داستان ها و آموزه های قرآنی در هنر نمایش، تئاتر و دیگر برنامه های ما راه یابد و همچنین تاثیرات قرآن را در موضوعاتی همچون خوشنویس، نقاشی، نگارگری و دیگر فعالیت های هنری شاهد باشیم.

عاقل منش با تأکید بر اینکه تلاش اعضای شورا در تقویت برنامه های قرآنی است، افزود: مدیون تلاش های همه شما عزیزان هستیم و امیدواریم در یک نشست ویژه این موضوع را با حضور اعضای شورای قرآنی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و دیگر صاحب نظران قرآنی به بحث و بررسی بپردازیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت همچنین از نبود کلاس های اخلاق با محوریت قرآن ابراز نگرانی کرد و گفت: باید استادانی را که در این زمینه فعالیت می کنند شناسایی کرده و از وجود آنها در شورا و شهرداری نیز بهره مند شویم.

سیدرضا اسماعیلیان، مدیر قرآنی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در این نشست با قدردانی از همه فعالان قرآنی که در برگزاری محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان همراهی کرده اند، گفت: از سال ۱۳۸۸ شورای قرآنی در این سازمان شکل گرفت و منشای اثر خیر و برکت در زمینه فعالیت های قرآنی نیز شده است.

وی افزود: نباید برگزاری محافل قرآنی ما کپی برداری از دیگر برنامه ها باشد بلکه باید با ابداع، نوآوری و خلاقیت هر چه می توانیم به جذابیت این مجالس بیافزاییم و به همین دلیل پیشنهاد می کنم در برنامه های آینده از قراء برجسته و بین المللی کشور و همچنین از استادان برجسته استان در محافل دعوت کنیم.

اسماعیلیان با تأکید بر ضرورت استفاده از شیوه های نوین در اجرای برنامه های قرآنی، خاطرنشان کرد: آیه گرافی و نصب بنرهای مرتبط با آن در سطح شهر یکی از این اقدامات نوین است که امیدواریم با پشتیبانی شورای اسلامی شهر رشت با جدیت دنبال شود.

در ادامه فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت هم ترویج فرهنگ قرآنی را ضامن سلامت خانواده ها دانست و گفت: جامعه ما امروز تشنه فعالیت های ناب قرآن محور است، امروز که بحث جنگ نرم دشمن مطرح می شود اهمیت مجالس و محافل قرآنی برای خانواده ها و صیانت از اخلاقیات جامعه بیش از پیش برای همگان مشخص می گردد.

انتهای پیام

captcha