ارزش‌های دفاع مقدس به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود
کد خبر: 3822191
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

ارزش‌های دفاع مقدس به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود

گروه اجتماعی ــ فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس باید تبدیل به فرهنگ عمومی جامعه شود، اظهار کرد: حفظ آثار ‌و ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل آینده ضروری است.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمدمهدی مظفری، فرماندار شهرستان رضوانشهر روز گذشته،‌ 3 تیرماه در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، اظهار کرد:‌ حفظ آثار و و ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل آینده ضروری است و می‌تواند غنای فرهنگی و اجتماعی کشور ما را قوام بیشتری ببخشد.

وی با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس باید تبدیل به فرهنگ عمومی جامعه شود، تصریح کرد: در راستای بهره‌گیری از خاطرات و ارزش های شهدا و ایثارگران که در حفظ و حراست از ارزش های انقلاب اسلامی و کشور از تمام هستی خود گذشتند تا ما امروز در امنیت و آرامش باشیم لذا جهت رساندن این پیام به نسل جوان نباید از هیچ تلاشی فروگذاری کنیم.

فرماندار با تأکید بر لزوم همراهی مردم به منظور نشر و اشاعه فرهنگ جهاد و شهادت، اضافه کرد: باعث افتخار ماست که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم و لذا خواستار برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در کنار مزار شهدای این شهرستان و رعایت شأن و جایگاه شهدا هستیم.

سرهنگ عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز، مهمترین رسالت و فلسفه وجودی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را حفاظت و صیانت از دستاوردهای هشت‌ساله جنگ تحمیلی دانست و بیان کرد: بازنمایی دفاع مقدس در جامعه امروز ضرورت دارد،‌ زیرا می‌تواند به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده کمک کند.

وی با بیان اینکه شهرستان رضوانشهر در بسیاری از برنامه‌های مربوط به دفاع مقدس و گرامیداشت شهدا پیشتاز بوده است، خواستار برگزاری برنامه‌های فرهنگی در یادمان‌های شهدای گمنام با همکاری و مشارکت مردم و دستگاه‌ها شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت همچون گنجینه است، اظهار کرد:‌ زوایای مهم و تأثیرگذار دفاع مقدس هنوز برای مردم بیان نشده و پنهان مانده است.

بایرامی از تدوین تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: طبق برنامه قرار است فرمانداری‌ها تدوین و چاپ حداقل یک کتاب از تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس را برعهده بگیرند.

انتهای پیام

captcha