اختصاص بودجه عمرانی به بقاع متبركه و مساجد
کد خبر: 3822073
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲

اختصاص بودجه عمرانی به بقاع متبركه و مساجد

گروه اجتماعی – مدیرکل اوقاف گیلان خواستار حمایت نمایندگان مجلس در خصوص اختصاص بودجه عمرانی به بقاع متبركه و مساجد و همچنین اخذ مطالبات و حقوق موقوفات از دستگاه های دولتی شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان با امروز، 3 تیر ماه در دیدار با جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از تعامل و همراهی خوب نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، خواستار حمایت نمایندگان مجلس در خصوص اختصاص بودجه عمرانی به بقاع متبركه و مساجد و همچنین اخذ مطالبات و حقوق موقوفات از دستگاه های دولتی شد.

وی حمایت نمایندگان مجلس را از اوقاف بسیار موثر و مفید دانست و گفت: نمایندگان مجلس در وضع قوانین برای جلوگیری از موقوفه خواری، طرح‌های ترویج فرهنگ وقف، نظارت بر عملکرد ترویج فرهنگ وقفی دستگاه‌های مرتبط با سازمان اوقاف و تدوین برنامه های حمایت از سازمان اوقاف می‌توانند به این سازمان کمک کنند.

وی فرهنگ وقف را گره گشای مشکلات جامعه دانست و افزود: با ترویج فرهنگ وقف همه موضوعات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در جامعه قابل حل است.

علیزاده با اشاره به دامنه گسترده فعالیت سازمان اوقاف در حوزه مساجد و امامزادگان کشور، گفت: هنوز همه ظرفیت نظام به کمک اوقاف نیامده است و نقش نمایندگان مجلس در این بین بسیار برجسته است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه با وجود حمایت‌های کمی كه از اوقاف شده اما اتفاقات خوبی در این مجموعه ولایی و مذهبی انجام شده است و انتظار داریم نمایندگان با قدرت از بودجه بقاع متبرکه دفاع کنند تا ما هم بتوانیم پاسخگوی بقاع کم درآمد باشیم.

انتهای پیام

captcha