احیای پخش اذان در سه وقت از مساجد گیلان
کد خبر: 3822047
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

احیای پخش اذان در سه وقت از مساجد گیلان

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در گیلان خواستار احیای پخش اذان در سه وقت شرعی از مساجد گیلان شد و تصریح کرد: هیچ عذری مبنی بر پخش نشدن اذان از مساجد استان پذیرفتنی نیست، اما اذان صبح با صدای آهسته، اذان ظهر نیمه‌آهسته و اذان مغرب بلند پخش شود.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 3 تیرماه در سومین جلسه ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان، با تاکید بر حفظ شئون روحانیت در مساجد، اظهار کرد: دشمنان به دنبال تخریب روحانیت هستند و حفظ هویت رفتاری امامان جماعت مساجد بسیار مهم و اثرگذار است.

وی در کنار هم بودن متولیان را سبب خنثی شدن بسیاری از تهدیدهای بیرونی عنوان کرد و افزود: تلاش‌ها بر این باشد که هیچ مسجدی در گیلان به‌ویژه شهرها بسته نباشد و باز بودن مساجد را به روستاها بکشانید.

امام جمعه رشت با تأکید بر فعال‌سازی ائمه جماعت مساجد در امور فرهنگی و اجتماعی، بیان کرد: می‌طلبد ستادهای موازی در امور مساجد گیلان تجمیع شوند؛ البته وجود نهادهای مختلف بد نیست، اما از موازی‌کاری در امور مساجد جلوگیری کنید.

آیت‌الله فلاحتی خواستار احیای پخش اذان در سه وقت شرعی از مساجد گیلان شد و تصریح کرد: هیچ عذری مبنی بر پخش نشدن اذان از مساجد استان پذیرفتنی نیست، اما اذان صبح با صدای آهسته، اذان ظهر نیمه‌آهسته و اذان مغرب بلند پخش شود.

وی با بیان اینکه امامت جماعت مساجد را موروثی نکنید، گفت: امامت جماعت مساجد موروثی نیست؛ ضمن اینکه امامان جماعت فعال را شناسایی کرده و سالانه به عنوان ائمه جماعت موفق معرفی شوند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ارتقای مطالعه امامان جماعت مساجد را مهم برشمرد و اضافه کرد: اطلاع ائمه جماعت نسبت به احکام اسلام حائز اهمیت است.

آیت‌الله فلاحتی بر توجه ویژه ائمه جماعت مساجد نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و یادآور شد: طرح ناظر در برخورد با کشف حجاب در خودروها در گیلان تاثیرگذار بوده؛ ضمن اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در طرح‌های دریا ورود کرده است.

انتهای پیام

captcha