جوان‌گرایی و مردمی‌شدن؛ راهبرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی
کد خبر: 3821360
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

جوان‌گرایی و مردمی‌شدن؛ راهبرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان راهبرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی را جوان‌گرایی و مردمی‌شدن دانست و یادآور شد: رسالت اصلی و مأموریت ذاتی این سازمان ‌اشاعه فرهنگ دینی ‌بین اقشار مختلف مردم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اول تیرماه را سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با فرمان امام خمینی(ره) در سال 1360 دانست و اظهار کرد: تقویت حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه از طریق روحانیان بسیار با اهمیت است.

وی افزود:‌ برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی برای روحانیان و ائمه جماعات و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تخصصی و ترویجی برای مداحان، مسئولان هیئت‌های مذهبی و خواهران مبلغه از مهمترین فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شوند.

این کارشناس دینی تشکیل شورای هیئت‌های مذهبی را از دیگر فعالیت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و تصریح کرد: تاکنون دو هزار و 107 هیئت مذهبی در گیلان شناسایی شده است که براساس میزان فعالیت‌های خود دسته‌بندی می‌شوند.

مهدوی تشکیل کانون مداحان، تشکیل و شناسایی 80 کانون فرهنگی و تربیتی و همچنین برگزاری جلسه ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی را بخش دیگری از فعالیت‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان دانست و گفت: در استان گیلان 160 روحانی مستقر داریم که برای تثبیت و تقویت آنها نیازمند حمایت همه استان هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه بانوان نیز جمعیت بانوان فرهیخته استان گیلان تشکیل شده است، بیان کرد: تلاش شده تا با شبکه‌سازی، فعالیت حوزه بانوان هدفمند و نظام‌مند انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان راهبرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی را جوان‌گرایی و مردمی‌شدن دانست و یادآور شد: رسالت اصلی و مأموریت ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگی به طور عموم و در حوزه فرهنگ دینی به طور ویژه اشاعه فرهنگ دینی در بین اقشار مختلف مردم است.

وی خاطرنشان کرد: روحانیون ما تلاش کرده‌اند علیرغم وجود مشکلات فراوان با روحیه انقلابی و جهادی در راستای تبلیغ و ترویج دین و ارزش‌های اسلامی و همچنین جذب نسل جوان جامعه گام بردارند.

مهدوی با اشاره به اینکه گفتمان‌های دینی، طرح اوقات فراغت توسط روحانیان مستقر و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی در سواحل از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود،‌ اضافه کرد: به زودی طرحی که مربوط به سواحل است در شورای فرهنگ عمومی استان ارائه می‌شود تا بتوانیم با کمک مسئولان مشکلات فرهنگی سواحل را برطرف کنیم.

وی با اشاره به فعالیت 50 مدرسه قرآنی در گیلان، عنوان کرد:‌ سازمان تبلیغات اسلامی گیلان 36 مدرسه قرآنی دارد. از 175 خانه قرآن گیلان نیز 71 خانه شهری و 104 خانه روستایی است. تاکنون 152 هزار و 500 نفر آموزش‌های عمومی قرآن دیده‌اند و 120 دوره مسابقات قرآنی برگزار کرده‌ایم. همچنین 64 باب خانه عالم در روستاهای استان احداث شده و 40 باب در دست احداث است.

انتهای پیام

captcha