امروز نیازمند وحدت و انسجام هستیم
کد خبر: 3820891
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶

امروز نیازمند وحدت و انسجام هستیم

گروه اجتماعی - استاندار گیلان گفت: امروز بیشتر از همیشه نیازمند وحدت و انسجام هستیم و همه باید مقابل هر چه که به انسجام ما لطمه می‌زند و تفرقه‌انگیز است، با قاطعیت بایستیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز،‌ 29 خردادماه در دیدار با مدیرکل و جمعی از مبلغین فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با تبریک سالروز تاسیس این سازمان، به نقش روحانیون در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: حضور روحانیون در مناطق مختلف از جمله روستاها و شهرها نه تنها در حوزه فرهنگ، بلکه در سایر حوزه‌های اجتماعی نیز می‌تواند موثر باشد.

وی افزود:‌ حضور مبلغین دینی و روحانیون در روستاها و اعزام تعدادی دیگر از مبلغین دینی در اعیاد و ایام خاص به این مناطق انسجام، وحدت و باورمندی جامعه را تقویت می‌کند و می‌تواند در تبلیغ و یادآوری افتخارات دینی و ملی ما موثر باشد.

این مقام مسئول با بیان سخت‌افزار در کار فرهنگی وسیله و ابزاری برای اجرای برنامه‌ها و اهداف است، گفت: در برخی حوزه‌ها با تمرکز بیش از حد بر مسائل سخت‌افزاری، بهره‌گیری از نرم‌افزار مغفول مانده و فراهم کردن ابزار به عنوان هدف تلقی شده و ماموریت و رسالت اصلی فراموش شده است.

سالاری با اشاره به ضرورت اشاعه فرهنگ کسب و کار به‌ویژه در استان گیلان با مواهب کم‌نظیر الهی و توانمندی نیروی انسانی، خاطرنشان کرد:‌ برای استفاده از این ظرفیت در مسیر رونق اشتغال و کسب درآمد نیازمند برنامه‌ریزی، هدفگذاری و از همه مهمتر توجه به مباحث فرهنگی هستیم.

وی درخصوص توسعه گردشگری در گیلان به عنوان قابلیتی ویژه، تصریح کرد: جمعیتی که به عنوان مسافر وارد استان می‌شود می‌تواند فرصتی بزرگ برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار باشد، اما اگر نسبت به این قابلیت نگاه و برنامه‌ریزی همه‌جانبه و فرابخشی نداشته باشیم، نه تنها سودی ندارد، بلکه تهدیدی برای فرهنگ، محیط زیست و حتی سلامت شهروندان محسوب می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بخش دولتی باید نسبت به تعریف ساز و کار برای استفاده از ظرفیت‌های استان تلاش کند، یادآور شد: دولت نباید متصدی کار فرهنگی باشد، بلکه باید تنها ناظر بوده و سیاستگذاری در حوزه فرهنگی را دنبال کند.

وی ادامه داد: کار فرهنگی تنها با نصیحت ممکن نیست و منحصر به ایام و رویدادهای مناسبتی و یا صرفا یک فرد یا گروه خاص نیز نمی‌شود، بلکه نیازمند فراهم کردن ساز و کار اصولی است تا رفتار و امور عمرانی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هم با نگاه فرهنگی با مشارکت و مسئولیت‌پذیری همگان دنبال شود.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: امروز بیشتر از همیشه نیازمند وحدت و انسجام هستیم و همه باید مقابل هر چه که به انسجام ما لطمه می‌زند و تفرقه‌انگیز است، با قاطعیت بایستیم.

سالاری با بیان اینکه حفظ وحدت همواره از تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است، خاطرنشان کرد: همه باید نسبت به پیام‌های رهبر انقلاب درس بگیریم و در رفتارمان با رعایت وحدت و قانون در امتداد تدابیر ایشان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در جامعه نیز همچون خانواده ممکن است مسائلی به وجود آید، عنوان کرد: گاهی تذکر غیر مستقیم تاثیر رفتاری بیشتر و بهتری را به دنبال دارد و ضروری است به‌گونه‌ای رفتار کنیم که دیگران فکر نکنند درون خانواده و جامعه ما مشکلات و اختلافات شدید وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه معتقدم گیلان از نظر فرهنگ، متانت و رفتار مردم همواره از استان‌های برگزیده و خوب کشور بوده است، گفت: برخی ایرادات و معایب در این استان نیز مانند همه نقاط کشور وجود دارد، اما آن چیزی که اهمیت دارد نوع مواجهه با این مشکلات است و لذا نباید به هیچکس اجازه دهیم بر چهره آرام، متین، فرهنگی و باورمند گیلان پنجه بیاندازد.

استاندار گیلان از تمامی فعالان حوزه فرهنگ به ویژه علما و مبلغین فرهنگی خواست تا محاسن و وجوه مثبت استان را نیز مورد توجه قرار دهند و تصریح کرد:‌ باید ظرفیت‌ها را تبلیغ و ترویج کنیم و در کنار آن ایرادات احتمالی را نیز به‌موقع و با شکلی مناسب تذکر دهیم تا فرهنگ کهن استان تحت شعاع قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه رهبری در تمام مقاطع تخطی از قانون را خلاف شرع می‌دانند، متذکر شد: قوانین کشور توسط شورای نگهبان از جهت عدم مغایرت با اسلام تایید می‌شود و اگر همین خط مشیء را پیروی و متحد عمل کنیم، هیچ مسئله غیر قابل حلی در استان وجود نخواهد داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: باید همه بنای کار خود را بر انجام کار برای مردم بگذاریم و در استانی که زادگاه بزرگمردانی همچون میرزا کوچک جنگلی، آیت‌الله ضیابری، دکتر محمد معین و آیت‌الله بهجت به عنوان افتخارات دینی و ملی است و بیش از هشت هزار شهید تقدیم کرده به درستی گام برداریم و در جهت رفع ایرادات و نواقص با یکدیگر متحدانه اقدام کنیم تا زندگی بهتری برای مردم گیلان رقم بزنیم.

سالاری اضافه کرد: عهدی که با خود بسته‌ام این است که برای مردم کار کنم و بر همین اساس برای هیچ دسته‌ و گروهی جز مردم به معنای واقعی کلمه کار نمی‌کنم و این مهم تعهد اخلاقی، اداری، قانونی و دینی من است.

انتهای پیام

captcha