سردیس و یادمان سرداران شهید فومن نصب شود
کد خبر: 3820341
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

سردیس و یادمان سرداران شهید فومن نصب شود

گروه اجتماعی ــ فرماندار فومن خواستار نصب سردیس و یادمان سرداران شهید شهرستان شد و بیان کرد: در صورتی که طرحی در این زمینه مهیا شود آماده هستیم در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان منابع اعتباری آن را اختصاص دهیم.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ محمود قاسم‌نژاد،‌ فرماندار شهرستان فومن، امروز، 28 خردادماه در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با تأکید بر ضرورت حفظ و پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت،‌ اظهار کرد: پاسداشت خانواده‌های شهدا و ایثارگران تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را به دنبال دارد.

وی جایگاه و منزلت اجتماعی خانواده‌های شهدا را بسیار والا دانست و یادآور شد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران سروران و بزرگان جامعه هستند و باید برای آنها احترام زیادی قائل شویم.

فرماندار فومن با بیان اینکه باید بتوانیم از ظرفیت خانواده‌های شهدا در جهت ارتقای اهداف نظام بهره بگیریم، افزود: نهادهای فرهنگی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه در این زمینه نقش بزرگی دارند و روحیه ایثار و شهادت باید همه‌گیر شود.

این مقام مسئول خواستار نصب سردیس و یادمان سرداران شهید شهرستان شد و بیان کرد: در صورتی که طرحی در این زمینه مهیا شود آماده هستیم در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان منابع اعتباری آن را اختصاص دهیم.

وی با تأکید بر لزوم ملاقات و سرکشی مستمر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، خاطرنشان کرد: در سال جاری باید بر تعداد دیدارها اضافه شود. همچنین دیدار با خانواده‌های شهدایی که در روستاها و مناطق دورافتاده حضور دارند مد نظر قرار گیرد.

قاسم‌نژاد با اشاره به اهمیت جمع‌آوری اسناد و خاطرات مرتبط با شهدا و ایثارگران، گفت: در این راستا باید از ظرفیت رسانه‌ها و خبرنگاران استفاده کنیم.

وی با بین اینکه فومن در برگزاری مجالس گرامیداشت شهدا بی‌نظیر عمل کرده است، متذکر شد: مردم فومن در این زمینه حرف اول را می‌زنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفوی،‌ امام جمعه فومن نیز با تأکید بر اینکه بنیاد شهید نهاد مقدسی است، خاطرنشان کرد: در شهرستان شهدایی همچون سید جواد موسوی را داریم که از اقصی‌نقاط کشور برای زیارت قبور این عزیزان در فومن حضور پیدا می‌کنند.

وی خواستار احداث نماد و تمثال سرداران شهید فومن در سطح شهر شد و افزود: جای خالی تمثال شهدا حس می‌شود.

سرهنگ جانباز، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان فومن نیز در ادامه، با اشاره به اینکه برخی شهدای شهرستان در سایر شهرستان‌ها بیشتر شناخته شده هستند، اظهار کرد: ساخت تندیس و نماد از شهدا می‌تواند در شناخت بیشتر آنها به مردم کمک کند.

وی شهیدان نظری، مرآت و فرجود را مایه افتخار فومن دانست و اظهار کرد: شهدا انسان‌های ویژه‌ای بودند که باید آنها را بیشتر به مردم شناساند.

فرمانده سپاه فومن با بیان اینکه نگاه سپاه به خانواده‌های شهدا سیاسی نیست، یادآور شد: برای دیدار با خانواده‌های شهدا کاری به وابستگی سیاسی آنها و اینکه طرفدار کدام حزب و جناح هستند، نداریم.

محمدی، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران فومن نیز،‌ با بیان اینکه در سال جاری یک‌هزار و 300 دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران پیش‌بینی شده است، گفت: دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران سرلوحه کار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود 387 مزار شهید و 102 یادمان شهدا در سطح شهرستان،‌ اضافه کرد: تعداد زیادی از یادمان‌ها نیازمند بازسازی و مرمت هستند. همچنین 74 گلزار و 22 مزار در سطح روستاها داریم.

انتهای پیام

captcha