اجرای طرح کنترل جمعیت ضربه سهمگینی به پیکر جامعه اسلامی بود
کد خبر: 3820224
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴

اجرای طرح کنترل جمعیت ضربه سهمگینی به پیکر جامعه اسلامی بود

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان اجرای طرح کنترل جمعیت را ضربه سهمگینی به پیکر جامعه اسلامی در سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: بزرگترین مشکل در کشور به ویژه گیلان جلوگیری از فرزندآوری است.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان عصر امروز، 27 خردادماه در دیدار رئیس سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به اینکه پیشگیری و توانبخشی دو بخش از کار توان‌فرسای این سازمان را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: یکی از مشکلات در موضوع پیشگیری نداشتن اطلاعات و آگاهی جامعه هدف بهزیستی براساس نظام سلامت است.

وی ریزش‌ها در جامعه را معلول نبود آگاهی عنوان کرد و افزود: اگر تمام جامعه اسلامی از دانش و آگاهی لازم برخوردار باشند در بخش‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... ریزش نخواهیم داشت.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در اسلام بر توجه به سلامت جسم و روان انسان تاکید شده است، تصریح کرد: نداشتن آگاهی توسط جامعه هدف بزرگ‌ترین مشکل در بخش پیشگیری است.

آیت‌الله فلاحتی در ادامه بزرگترین مشکل در کشور به ویژه گیلان را جلوگیری از فرزندآوری دانست و بیان کرد: نقش فرزند در سلامت روحی و روانی خانواده‌ها موثر است.

وی اجرای طرح کنترل جمعیت را ضربه سهمگینی به پیکر جامعه اسلامی در سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه نظلام سلامت سن امید را در جامعه افزایش داده، اما اکنون گیلان به طرف پیری حرکت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه در امر پیشگیری که هزینه کمی دارد کار تبلیغاتی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند آگاهی‌بخشی و تبلیغات در فرزندآوری به ویژه در گیلان که حائز رتبه آخر در کشور است، داریم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید بهزیستی گیلان، اضافه کرد:‌ همکارانی انتخاب کنید که در فکر و اندیشه نوآوری داشته باشند؛ همچنین چابک‌سازی و کوچک‌سازی در بهزیستی حائز اهمیت است.

وی خواستار به‌کارگیری نیروهای با اراده، خلاق‌مدار و صاحب طرح و اندیشه توسط مدیرکل جدید بهزیستی گیلان شد و بیان کرد: با توجه به آمدن نیروهای خلاق در بهزیستی گیلان افق‌ها را در این سازمان خوب و روشن می‌بینم.

امام جمعه رشت گیلانیان را مردمی فرهنگ‌دوست توصیف کرد و یادآور شد: معتقدم بستر خوبی در بهزیستی وجود دارد تا مشکلات را برطرف کرده و به اهداف مد نظر برسیم.

انتهای پیام

captcha