گفتمان‌سازی نماز با تکیه بر اصل وحدت مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3813409
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

گفتمان‌سازی نماز با تکیه بر اصل وحدت مورد توجه قرار گیرد

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار گیلان گفت: آنچه که امروز باید مورد توجه فعالان حوزه نماز قرار گیرد، اصل فروتنی و گفتمان‌سازی درخصوص نماز با تکیه بر اصل وحدت است.

به گزارش ایکنا از گیلان، سید‌محمد احمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گیلان روز گذشته، 30 اردیبهشت‌ماه در نشست آموزشی و توجیهی دبیران شورای اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان، با اشاره به برکات ماه رمضان و نقش آن در خودسازی فردی و اجتماعی، اظهار کرد: در فریضه نماز اسرار و رموز بسیاری نهفته است که علاوه بر سعادت دنیوی و اخروی از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی به منویات مقام معظم رهبری درخصوص نماز اشاره و تصریح کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب نماز آنگاه که با خشوع و حضور گزارده شود، جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می‌کشاند و اعتلای فردی و اجتماعی می‌بخشد.

معاون استاندار گیلان فعالان حوزه نماز در ادارات را سفیران فرهنگی خواند که می‌توانند با باور راستین به معرفی ابعاد انسان‌ساز نماز بپردازند.

احمدی بیان کرد: آنچه که امروز باید مورد توجه فعالان حوزه نماز قرار گیرد، اصل فروتنی و گفتمان‌سازی درخصوص نماز با تکیه بر اصل وحدت است.

وی اجبار برای اقامه نماز را موجب دلزدگی برخی افراد از این فریضه واجب الهی دانست و گفت: فرهنگ‌سازی در امر اقامه نماز عزم همگانی همراه با تقرب قلبی به این موضوع را می‌طلبد.

انتهای پیام

captcha