دختران روزه‌اولی در کانون‌های مساجد گیلان تقدیر می‌شوند
کد خبر: 3812867
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

دختران روزه‌اولی در کانون‌های مساجد گیلان تقدیر می‌شوند

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان گفت: به مناسبت ولادت کریم اهل بیت(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان از دختران روزه‌اولی از سوی ائمه جماعات و مدیران کانون‌ها تقدیر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: دختران سرزمین ما که به مثابه گل‌های آسمانی هستند، افتخار دارند زودتر از پسران مورد خطاب خداوند باری‌تعالی برای انجام تکالیف شرعیه قرار گیرند.

وی افزود: اهتمام دختران نوجوان به انجام فرائض دینی خصوصا انجام فریضه روزه‌داری، اقدامی والا و ستودنی است و جا دارد خانواده‌ها از این گل‌های آسمانی تقدیر کنند.

مسئول کانون‌های مساجد گیلان یادآور شد: در روایات اسلامی کمک به فرزند در انجام فرایض الهی از وظایف خانواده‌ها برشمرده شده است. پیامبر اسلام(ص) نیز فرموده کسی که به فرزندش در اعمال نیک کمک کند مورد لطف و رحمت خود قرار خواهد گرفت.

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه به مناسبت ولادت کریم اهل بیت(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان از دختران روزه‌اولی تقدیر می‌شود، گفت: اقدام پسران و خصوصا دختران به تکلیف رسیده در انجام این وظیفه شرعی در این زمان که دشمن اعتقادات ما را نشانه گرفته جای توجه و اهتمام دارد.

وی تأکید کرد:‌ شایسته است ائمه جماعات و مدیران کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد گیلان ورود این گل‌های معطر زندگی و نظام اسلامی به وادی ایمان و معنویت را با برگزاری مجالس جشن و سرور و تقدیر ویژه با اهدای شاخه گل، گرامی داشته و لحظاتی ماندگار را در زندگی این‌ شکوفه‌های زیبای بهار رمضان، ثبت کنند.

انتهای پیام

captcha