مقاومت و ایثار ملت ایران فتح خرمشهر را به یک معجزه الهی تبدیل کرد
کد خبر: 3812173
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴

مقاومت و ایثار ملت ایران فتح خرمشهر را به یک معجزه الهی تبدیل کرد

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه‌ مقاومت و ایثار ملت ایران فتح خرمشهر را به یک معجزه الهی تبدیل کرد، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بازخوانی و بازشناسی حماسه آزادسازی خرمشهر برای جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان هستیم.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ عبدالله پاکاری،‌ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز،‌ 26 اردیبهشت‌ماه در آیین رونمایی از طرح دیوارنگاره پویش «ما پیروزیم» که ویژه گرامیداشت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، با اشاره به تقدیم 260 شهید در عملیات «الی‌بیت‌المقدس»، گفت:‌ دوران هشت‌سال دفاع مقدس یک مقطع درخشان و پرافتخار در تاریخ کشور و ملت بزرگ و شریف ایران است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نقاط عطف و قله‌های افتخارآمیز بسیاری را در خود جای داده است، افزود: بی‌تردید حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان یکی از آن نقاط عطف و روزهای بی‌بدیل و غرورآفرین دفاع مقدس است که به شایستگی روز ملی «مقاومت، ایثار و پیروزی» نام گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان ادامه داد:‌ با توجه به گذشت چندین دهه از دوران جنگ هنوز عظمت و بزرگی حماسه آزادسازی خرمشهر که با قدرت ایمان و معنویت رزمندگان اسلام حاصل شد شگفتی ایجاد می‌کند و ابعاد و زوایای این واقعه تاریخی روشن و شناخته شده نیست لذا باید به دنبال معرفی و تبیین سوم خرداد باشیم.

پاکاری با اشاره به ضعف ابزارها و امکانات نظامی رزمندگان اسلام در مقابل تسلیحات و تجهیزات دشمن بعثی، یادآور شد: با وجود پشتیبانی همه‌جانبه ابرقدرت‌ها از دشمن متجاوز، عراق را در خرمشهر زمین‌گیر کردیم؛ این در حالی است که هیچ تجربه و دانش جنگی و مهارت رزمی نداشتیم‌، اما 45 روز در مقابل نیروهای عراقی مقاومت کردیم و سوم خرداد را رقم زدیم.

وی با بیان اینکه تعبیر «خرمشهر را خدا آزاد کرد» نشان‌دهنده عمق اندیشه امام و مظلومیت رزمندگان اسلام است، گفت:‌ مقاومت و ایثار ملت ایران فتح خرمشهر را به یک معجزه الهی تبدیل کرد لذا امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بازخوانی و بازشناسی حماسه آزادسازی خرمشهر برای جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان هستیم تا مقدمه‌ای برای نهادینه شدن آموزه‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

انتهای پیام

captcha