کارگاه «سواد فضای مجازی و مهارت‌های زندگی» در بهمئی برپا شد
کد خبر: 3808349
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

کارگاه «سواد فضای مجازی و مهارت‌های زندگی» در بهمئی برپا شد

گروه اجتماعی ــ نخستین کارگاه آموزشی سواد فضای مجازی و مهارت‌های زندگی ویژه والدین دانش‌آموزان مدارس بهمئی در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر لیکک برگزار شد.

کارگاه آموزشی«سواد فضای مجازی و مهارت‌های زندگی» در بهمئی برپا شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدمحمدیوسف افروغی، امام جمعه شهر لیکک روز گذشته، 12 اردیبهشت‌ماه در نخستین کارگاه آموزشی سواد فضای مجازی و مهارت‌های زندگی ویژه والدین دانش‌آموزان مدارس بهمئی در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر لیکک، اظهار کرد: سبک زندگی و فرزندپروری، آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی و پیشگیری اولیه از اعتیاد از جمله موضوعات این کارگاه است.
امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه بلوغ جنسی فرزندان زودتر از سن عاطفی و عقلانی آنها رشد می‌کند، انحرافات جنسی را بدترین بیماری‌ها در این دوره دانست که منجر به افت تحصیلی، بهانه گیری فرزندان، دلسرد شدن نسبت به آموزه‌های دینی، تغییر قیافه فرزند، مختل شدن خواب و ضعیف شدن نمرات در مدرسه می‌شود.
افروغی با اشاره به ویژگی‌های فضای مجازی، بیان کرد: فضای مجازی با داشتن ویژگی‌هایی همچون فرامرزی، از بین رفتن حیا در این فضا، جذابیت و تنوع طلبی، سریع و ارزان بودن باعث شده که فرزندان ما به این سمت کشیده شوند.
وی تصریح کرد: بدترین اعتیاد در جهان، اعتیاد به فضای مجازی است که در شهر ما از این ناحیه دچار آسیب و تهدید جدی هستیم.
امام جمعه شهر لیکک بیان کرد: اینستاگرام یکی از خطرناک‌ترین محیط‌های موجود در فضای مجازی است که اگر شخصی ادعای معصوم بودن هم کند و در این فضا حضور داشته باشد، دچار مشکلات جدی می‌شود.
افروغی با اشاره به اینکه نباید هیچگاه اجازه استفاده از این محیط آسیب زا را به خود و فرزندان‌مان بدهیم، تاکید کرد: والدین باید در راستای سالم سازی استفاده از فضای مجازی بین خود و فرزندان چنان اعتمادسازی کنند که فرزندان حاضر باشند بدون هیچ واهمه ای گوشی خود را به آنها دهند.
انتهای پیام

captcha