کانون‌های مساجد نیازهای فرهنگی ـ هنری خانواده‌ها را شناسایی می‌کنند
کد خبر: 3807682
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

کانون‌های مساجد نیازهای فرهنگی ـ هنری خانواده‌ها را شناسایی می‌کنند

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان فعالیت این کانون‌ها را فرامسجدی دانست و گفت: کانون‌ها با شناسایی نیازهای فرهنگی ـ هنری خانواده‌های درباره مسجد می‌تواند از آسیب‌های جدی اجتماعی جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان گیلان، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر 917 کانون فرهنگی و هنری در مساجد 16 شهرستان فعال هستند، اظهار کرد: با اجرای طرح سامانه سجا و لزوم ثبت اعضای کانون‌های مساجد در این سامانه تاکنون 45 هزار نفر ثبت اطلاعات کرده‌اند که این آمار در گذشته 11 هزار نفر بود.

وی با اشاره به اینکه امروز جامعه ما در عرصه جنگ نرم و رسانه‌ای است، گفت: کانون‌های مساجد این ظرفیت را دارند که در حوزه فرهنگی به ارتقای آگاهی‌های جامعه بپردازند. در این راستا طرح «هر مسجد یک خبرنگار» را در کانون‌های مساجد گیلان برگزار کردیم که با آموزش خبرنگار در مساجد و تولید خبر در حوزه مسجد همراه بود.

مسئول کانون‌های مساجد گیلان امام جماعت، هیئت امنا و پایگاه بسیج را از دیگر ارکان مسجد دانست و تصریح کرد:‌ کانون‌ها با همکاری سایر ارکان مسجد می‌توانند در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف فعال باشند.

رضوانی‌نژاد به طرح‌های نوین در اجرای برنامه‌های کانون‌های مساجد گیلان اشاره کرد و متذکر شد: کانون‌های مساجد فعالیت فرامسجدی داشته و با شناسایی نیازهای فرهنگی و هنری خانواده‌های پیرامون مسجد می‌تواند زمینه‌های فعالیت در محل را گسترش داده و از آسیب‌های جدی اجتماعی جلوگیری کنند.

وی به دیگر مأمورت‌های کانون‌های مساجد استان اشاره و خاطرنشان کرد: طرح «40 مسجد؛ 40 نمایشگاه» با هدف ایجاد انگیزه در اعضای کانون‌های مساجد در هر شهرستان طراحی شده و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha