گیلانیان سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
کد خبر: 3803182
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

گیلانیان سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

گروه اجتماعی - رئیس اداره امور اجرایی زکات استان گیلان گفت: مردم نیکوکار گیلان در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان زکات شامل زکات فطره، واجب و مستحب برای کمک به نیازمندان پرداخت کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد آزمایش، رئیس اداره امور اجرایی زکات استان گیلان امروز، 24 فروردین در جمع خبرنگاران با قدردانی از مشارکت و همراهی مردم نوع‌دوست استان در پرداخت زکات، اظهار کرد: نقش سازنده نماز و زکات در اصلاح امور اقتصادی جامعه و همچنین احیای حس نوع‌دوستی و مردم‌خواهی بر کسی پوشیده نیست که امیدواریم همگان بتوانیم در مسیر پرداخت زکات و ترویج فرهنگ این فریضه الهی کوشاتر باشیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر مردم زکات مال خود را به‌موقع پرداخت کنند به‌موقع هم مشکلات نیازمندان حل خواهد شد، افزود: کمک‌هزینه خرید جهیزیه، درمان، تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان، آزادی زندانیان، احداث، تعمیر و بازسازی مسکن، معیشت و اشتغال از مهم‌ترین سرفصل‌های هزینه‌کرد زکات است.

آزمایش با بیان اینکه مردم نیکوکار گیلان در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، گفت: زکات پرداختی شامل زکات فطره، واجب و مستحب برای کمک به نیازمندان بوده است.

رئیس اداره امور اجرایی زکات استان گیلان با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر روستا توسط شورای زکات همان روستا جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه صرف حل مشکلات نیازمندان همان محل توسط شورای زکات روستا می‌شود.

وی به فعالیت بیش از ۱۵۰۰ شورای زکات روستا متشکل از معتمدین محل برای جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات اشاره کرد و گفت: در عید نوروز شورای زکات با کمک مردم ۱۳۰۰ سبد غذایی تهیه و بین خانوارهای نیازمند همان روستا توزیع کردند.

انتهای پیام

captcha