آستارا نماد وحدت شیعه و سنی است
کد خبر: 3800102
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

آستارا نماد وحدت شیعه و سنی است

گروه اجتماعی - فرماندار آستارا این شهرستان را نماد وحدت شیعه و سنی در منطقه دانست و گفت: باید در مناسبت‌های ملی و مذهبی از محضر علمای اهل تسنن هم بهره‌مند شویم.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ حسن رستم‌زاد، فرماندار شهرستان آستارا امروز، 8 فروردین‌ماه در نشست با روحانیان، اعضای کانون مداحان، شورای هیئت‌های مذهبی، انجمن عالی قرآن و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های اخیر پیش‌بینی می‌کنیم که سال پر برکت و خوبی را پیش رو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید از آسیب‌های سیل‌های اخیر در سطح کشور درس بگیریم، افزود: با مدیریت جهادی می‌شود خلاءها را پر و با تدبیر بر مشکلات غلبه کرد.

رستم‌زاد با اشاره به برخی اهداف تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی، بر الزام تبیین منویات مقام معظم رهبری و اهداف و چگونگی تحقق شعار «رونق تولید» توسط علما تاکید و خاطرنشان کرد: باید با همه توان در راستای پیشبرد اهداف این سازمان قدم برداریم.

فرماندار آستارا این شهرستان را نماد وحدت شیعه و سنی در منطقه دانست و گفت: باید در مناسبت‌های ملی و مذهبی از محضر علمای اهل تسنن هم بهره‌مند شویم تا دشمنان بدانند که دسیسه‌های آنان تاثیری بر اتحاد و همدلی مردم نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حاتمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا نیز، به بیان بخشی از عملکرد این اداره در سال 97 پرداخت و عنوان کرد: بالغ بر 300 هیئت مذهبی در این شهرستان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی در سال 1358 به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شده است، تصریح کرد: ترویج برنامه‌های دینی و فرهنگی در دستور کار ما قرار دارد و از الزامات می‌باشد.

این کارشناس دینی همچنین بر لزوم اشاعه مبانی توحیدی در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: بالغ بر 15 روحانی شیعه و اهل تسنن شهرستان با اداره تبلیغات اسلامی همکاری مستمر دارند.

انتهای پیام

captcha