موزه دفاع مقدس گیلان با نگاه جهادی ساخته می‌شود نه پیمانکاری
کد خبر: 3792875
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

موزه دفاع مقدس گیلان با نگاه جهادی ساخته می‌شود نه پیمانکاری

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان نگاه به احداث موزه دفاع مقدس استان را نگاه پیمانکاری ندانست و گفت:‌ ما باید کار جهادی را سرلوحه خودمان قرار دهیم.

عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، احداث موزه دفاع مقدس را مورد تأیید مقام معظم رهبری دانست و اظهار کرد: در حال حاضر موزه دفاع مقدس در 15 استان به بهره‌برداری رسیده و در 10 استان دارای بیشرفت 80 درصدی است.

وی با بیان اینکه 5 استان دیگر در هفته دفاع مقدس امسال کار احداث موزه دفاع مقدس را آغاز کرده‌اند، گفت: تنها استانی هستیم که وارد فاز اجرایی موزه دفاع مقدس نشده‌ایم و لذا آمادگی داریم تا پایان سال 97 کلنگ احداث موزه دفاع مقدس به زمین زده شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان ادامه داد: به همت سپاه قدس استان 10 هکتار زمین در کیلومتر پنج جاده رشت - تهران به این کار اختصاص‌یافته و مطالعات نقشه اجرایی طرح و معماری و ژئوتکنیک خاک صورت گرفته است.

بایرامی به اهمیت احداث موزه دفاع مقدس گیلان از بعد استانی و ملی اشاره کرد و متذکر شد:‌ در آخرین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مقرر شد معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان اعتبار ویژه‌ای را برای آغاز پروژه تخصیص دهد.

وی با بیان اینکه در موزه دفاع مقدس گیلان از المان‌های بومی استفاده خواهد شد، عنوان کرد: برای ورودی این موزه نمادی 23 متری از نهضت میرزا کوچک‌خان جنگلی تا جبهه مقاومت طراحی شده است؛ همچنین بخشی از موزه به واسطه حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در فضای باز قرار دارد.

این مسئول فرهنگی از بازسازی عملیات‌های آبی - خاکی و مهندسی رزمی در موزه مذکور خبر داد و اضافه کرد: 13 هزار مترمربع ابنیه و 11 هزار مترمربع گالری با محتوای بومی توسط پیشکسوتان دفاع مقدس طراحی شده است. ابنیه مذکور شامل ساختمان اداری موزه و کتابخانه دفاع مقدس و مرکز تاریخ شفاهی می‌شود.

بایرامی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس گیلان پیام ایثار، مقاومت و ازخودگذشتگی برای خانواده‌های ایرانی و گردشگران خارجی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: سعی کردیم فضایی طراحی کنیم که دارای جذابیت و نشاط برای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان باشد و ایجاد انگیزه و گرایش کند.

وی فقط ساخت ابنیه موزه مذکور را نیازمند اعتبار 28 میلیارد تومانی دانست و یادآور شد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس با دستان خالی کار را جلو بردیم و پیروز شدیم، امروز نیز نیازمند دستان پرتوان همه دلسوزان هستیم تا یک یادگاری باارزش برای همه نسل‌های آینده باقی بگذاریم،‌ زیرا همه ما خودمان را  مدیون شهدا و ایثارگران می‌دانیم و این امنیت و آرامش به برکت خون مطهر شهداست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان نگاه به احداث موزه دفاع مقدس استان را نگاه پیمانکاری ندانست و گفت:‌ ما باید کار جهادی را سرلوحه خودمان قرار دهیم و از همه ظرفیت‌های نیروهای مسلح از جمله نیروی انتظامی، سپاه، ارتش و سنگرسازان بی‌سنگر استفاده خواهیم کرد. خوشبختانه در حال تجهیز کارگاه پروژه هستیم و به زودی کار را آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha