6 میلیون نفر در صف عمره مفرده قرار دارند
کد خبر: 3787483
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

6 میلیون نفر در صف عمره مفرده قرار دارند

گروه اجتماعی ــ مدیر حج و زیارت گیلان از انجام رایزنی‌ها برای راه اندازی اعزام حجاج به عمره مفرده برای سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر 6 میلیون نفر در کشور در صف اعزام به عمره مفرده هستند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حسن فعال، مدیر حج و زیارت استان گیلان امروز، 15 بهمن ماه در گردهمایی خادمان حج و زیارت استان که به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات مصلی رشت برگزار شد، با بیان اینکه 52 دفتر خدمات زیارتی فعال در استان داریم، اظهار کرد: 2 هزار و 300 نفر به‌عنوان خادم و کارگزار حج و عتبات در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به برگزاری سالانه گردهمایی خادمان حج و زیارت استان، افزود: سال گذشته 9 هزار زائر گیلانی در قالب 231 کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند، اما امسال با رشد 8 درصدی اعزام زائران مواجه بودیم و از ابتدای سال 97 تاکنون 23 هزار و 816 زائر داشتیم.

مدیر حج و زیارت گیلان از اعزام حدود 500 زائر و خادم به حج تمتع سال 97 خبر داد و یادآور شد: استان گیلان در حج تمتع امسال چهار کاروان داشت که با توجه به ظرفیت های موجود، تعداد ثبت نامی ها کم بود.

فعال با بیان اینکه طی امسال و سال گذشته سعی کردیم زائران گیلانی کمترین مشکل را در زمینه حمل و نقل و هتل و درمان و... در عتبات عالیات داشته باشند، گفت: مقدمات لازم جهت اعزام هوایی زائران به عتبات عالیات کشور سوریه در حال فراهم شدن است که طی ماه های آینده شرایط آن از سوی سازمان حج و زیارت اعلام می شود.

وی همچنین از انجام رایزنی ها برای راه اندازی اعزام حجاج به عمره مفرده برای سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 6 میلیون نفر در کشور در صف اعزام به عمره مفرده هستند.

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه حاکم شدن فضای معنوی حج و عتبات بر کشور بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه را برطرف می کند، یادآور شد: زیارت خانه خدا و مسجد پیامبر(ص) یک توفیق الهی است و کسانی که از آن بهره مند می شوند، این نورانیت را درک می کنند.

این مقام مسئول از خادمین خواست در سامانه جامع کارگزاران ثبت نام کنند و افزود: همچنین دارندگان قبوض ثبت نامی حج تمتع تا تاریخ 30 بهمن 1385، در اسرع وقت با مراجعه به سامانه «reserve.haj.ir» نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه حج تمتع اقدام کنند.

انتهای پیام

captcha