«کاروان قرآنی انقلاب»؛ نمادی از ظرفیت‌های کشور در طول ۴۰ سال فعالیت قرآنی
کد خبر: 3783784
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
قره‌شیخ‌لو عنوان کرد:

«کاروان قرآنی انقلاب»؛ نمادی از ظرفیت‌های کشور در طول ۴۰ سال فعالیت قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور گفت: حضور کاروان قرآنی انقلاب در استان مرکزی و شهرستان خمین را به فال نیک می‌گیرم؛ چراکه این کاروان نمادی از ظرفیت‌های قرآنی کشور در طول ۴۰ سال فعالیت قرآنی است، مسافران این کاروان در ۹ استان حضور یافته و بیش از ۴۰ برنامه قرآنی را برگزار می‌کنند‌.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور ظهر امروز، ۳ بهمن‌ماه در ششمین مجمع قرآنیان استان مرکزی ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب که با حضور اعضای کاروان قرآنی انقلاب در بیت حضرت امام خمینی(ره) در خمین برگزار شد، ضمن تبریک فرا‌رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: حضور کاروان قرآنی انقلاب در استان مرکزی و شهرستان خمین را به فال نیک می‌گیرم؛ چراکه این کاروان نمادی از ظرفیت‌های قرآنی کشور در طول ۴۰ سال فعالیت قرآنی است، مسافران این کاروان در ۹ استان حضور یافته و بیش از ۴۰ برنامه قرآنی را برگزار می‌کنند‌.

ظرفیت‌ مردمی برنامه‌های قرآنی
وی با بیان اینکه بیشترین تمرکز کاروان قرآنی انقلاب جهت برگزاری برنامه‌های قرآنی ظرفیت‌های مردمی است، ابزار کرد: ما در طول ۴۰ سال گذشته در حوزه قرآن شاهد دستاوردهای مختلف همچون کسب ۱۸۰ رتبه بین‌المللی در مسابقات قرآن در کشورهای مختلف هستیم که به جرئت می‌توان گفت هیچ کشور اسلامی چنین رکوردی را در کسب مقام در مسابقات بین‌المللی نداشته است.

دستاوردهای قرآنی انقلاب
قره‌شیخ‌لو ادامه داد: تربیت هزاران حافظ از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تعداد حافظان قرآنی قبل از انقلاب به۳۰ نفر هم نمی‌رسید اما امروز شاهدیم حافظان در قشر نوجوان و جوان خودنمایی می‌کنند. وجود تشکل‌های مردمی در قالب‌های مختلف، موسسات، خانه‌‌های قرآنی شهری و روستایی و تشکیل انجمن‌‌های خیرین از دیگر دستاوردهای انقلاب است.
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور اضافه کرد: از دیگر دستاوردهای انقلاب می‌توان به فعالیت ۱۰ هزار تشکل قرآنی در کشور و تربیت ۱۰۰ هزار مربی قرآن اشاره کرد، مربیان قرآن اصلی‌ترین شبکه تعلیم و تربیت و آموزش قرآن در کشور هستند و بدون هیچ چشم‌داشت و توقعی وظیفه آموزش به کودکان، نوجوانان و جوانان را برعهده دارند که جا دارد از همه فعالان این عرصه همچون گروه‌های مردمی و مسؤلان تشکر کنم.

لزوم تأثیر قرآن در زندگی مردم
وی ادامه‌ داد: پس از پیروزی انقلاب ما تجربه فعالیت و کار تشکیلاتی قرآنی نداشتیم اما در حال حاضر ۴۰ سال تجربه کار تشکیلاتی داریم، بعد از ۴۰ سال باید جهش قرآنی در کشور داشته باشیم؛ باید در دهه جدید بر کمیت و کیفیت برنامه‌‌‌های قرآنی بیفزاییم. در این دهه جهت‌گیری آموزش‌ها باید به سمتی باشد که زندگی مردم را تحت تاثیر تعالیم قرآنی قرار دهیم چراکه مردم باید قرآنی فکر کرده و عمل کنند.

نگاه به آموزش قرآن تغییر کند
وی اضافه کرد: بایستی ربط و نسبت قرآن با زندگی جوانان تبیین شود، در زندگی روزمره نزدیک ۱۷ ساعت فعالیت روزمره داریم باید دید جایگاه قرآن در مراحل مختلف زندگی کجاست؟ آیا عملکرد ما منطبق با اصول و نسخه‌های قرآنی است، باید دید در کارکردها به تعلیم توجه داریم، به نظر می‌رسد آموزش قرآن با این نگاه باید تغییر و تحولات جدی پیدا کند و ما بتوانیم زندگی روزمره را تحت تاثیر قرآن قرار دهیم.
قره‌شیخ‌لو گفت: آموزش قرآن از انس با قرآن و ظاهر قرآن آغاز شده و به مراتب بالاتر می‌رسد، باید بتوانیم فرهنگ قرآن‌خوانی و انس با قرآن را در مردم ایجاد کنیم اگر این اتفاق بیفتد و فعالیت‌ها منتج به گزارش فرهنگ قرآن شود می‌توان انتظار داشت تا فضای کشور قرآنی شده و مردم مبتنی بر نسخه‌های قرآنی تعاملات را تنظیم کنند. وظیفه ما سنگین است جامعه قرآنی دست به دست هم دهند و با تجربه ۴۰ ساله در دهه پنجم انقلاب جهش قرآنی را در کشور ایجاد کرد و نواقص موجود در گذشته را رفع کرد.

نقش مردم و خیرین در فعالیت‌های قرآنی
وی تصریح کرد: نقش مردم در حمایت از فعالیت‌های قرآنی نقش تعیین‌کننده است، دولت و نظام اسلامی هم وظیفه دارد برای فعالیت‌های قرآنی کشور تلاش کند، نوسانات اعتباری در بودجه‌های قرآنی برای نظام اسلامی ضعف است چراکه نظام اسلامی باید در این حوزه با جدیت بیشتری ورود پیدا کند و جامعه‌ قرآنی را دل‌گرم کند که نظام ما پافشاری دارد دین خود را برای حمایت از جامعه قرآنی در کشور ادا کند. افرادی که به عنوان خیر فعالیت دارند از نقش ویژه‌ای برخوردارند گرچه شعار ما در بخش خیرین این است که هر ایرانی می‌تواند اندازه وسع و توان در توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور مشارکت کند.
انتهای پیام

captcha