درس‌های تازه از آزمون‌های الهی/ بابت اعتقادات دینی خجالت‌زده نباشید
کد خبر: 3783388
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی:

درس‌های تازه از آزمون‌های الهی/ بابت اعتقادات دینی خجالت‌زده نباشید

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه آزمون‌های الهی سبب می‌شوند که رشد کنیم و عمیق‌تر شویم و درس‌های تازه‌ای درباره خود و دیگران بیاموزیم، گفت: جوان عزیز از بابت باور داشتن خدا و اعتقادات محکم خود خجالت‌زده نباش؛ برای کسی که تو را رنجانده دعا کن.

درس‌های تازه از آزمون‌های الهی/ بابت اعتقادات دینی خجالت‌زده نباشید

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور شب گذشته، اول بهمن‌ماه در همایش «طلایه‌داران محراب» که با حضور جمعی از ائمه جماعت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سالن همایش بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد، گفت: نمازگزار معتقد است اول خداوند مهر و وفا و دوستی را به نمازگزارش نشان داد؛ وقتی به گفته خداوند احترام بگذاریم، احترام به دیگران نیز آسان‌تر می‌شود.
وی با بیان اینکه نمازگزار معتقد است خداوند به زندگی کسی که به راه راست می‌رود برکت می‌بخشد، افزود: آزمون‌های الهی سبب می‌شوند که رشد کنیم و عمیق‌تر شویم و درس‌های تازه‌ای درباره خود و دیگران بیاموزیم.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: انسانی که اسیر حرص و آز باشد برای رسیدن به هدفش همه جور گناهی همچون حق‌خوری، بی‌عدالتی، غارت و چپاول اموال مردم، رشوه و ربا را به جان می‌خرد. خدا از نمازگزاران می‌خواهد از آنچه دارند ببخشند و انفاق کنند؛ در واقع بخشش مال به فقیران برای کسب رضای خداوند، مقیاسی برای سنجش ایمان نمازگزاران است.
حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: نمازگزار معتقد است، قرآن کلام خداست. آیات بینات دستورالعملی والاتر و معتبرتر از هر دفترچه راهنما است. لذا، نمازگزار بعد از نماز در دعاهایش به خدا می‌گوید که ای پروردگار فرزانه به من عطشی برای یادگیری معانی نهفته در آیاتت عطا کن، بگذار آن قدر به آیاتت فکر کنم که در ذهن و قلبم حک شوند و مرا یاری کن، ایمانم را آشکارا و صادقانه با دیگران در میان بگذارم.
وی خطاب به جوانان، بیان کرد: جوان عزیز از بابت باور داشتن خدا و اعتقادات محکم خود خجالت‌زده نباش؛ برای کسی که تو را رنجانده دعا کن، برای معرفت بیشتر دعا کن. نماز به نمازگزار در تشخیص راه راست و خطا کمک می‌کند؛ نماز به ما می‌آموزد، کاری را که بر عهده می‌گیرید، بی‌منت و مشکل‌تراشی انجام دهید و تنبلی را کنار بگذارید.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: یکی از حقایق و معارف بلند قرآن، این است که سراسر ذرات جهان، خدا را سجده می‌کنند و به حمد، ثنا، تسبیح و تقدیس او اشتغال می‌ورزند.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha