دومین روز «کاروان قرآنی انقلاب» در پالایشگاه شازند سپری شد
کد خبر: 3783366
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
پس از دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی؛

دومین روز «کاروان قرآنی انقلاب» در پالایشگاه شازند سپری شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کاروان قرآنی انقلاب در دومین مقصدش به استان مرکزی رفت. قاریان با آیت‌الله دری نجف‌آبادی دیدار داشتند، سپس در پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند، محفل قرآنی را برپا کردند و پایان‌بخش برنامه امروزشان، محفل قرآنی در مسجد امام حسین(ع) اراک است.

دومین روز «کاروان قرآنی انقلاب» در پالایشگاه شازند سپری شدبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ اتوبوس «کاروان قرآنی انقلاب» در دومین روز سفر 21 روزه خود به استان‌های مختلف کشور، صبح سه‌شنبه، دوم بهمن‌ماه میهمان گلزار شهدای اراک شد.
در این مراسم که با خوش‌آمدگویی پرسنل سپاه پاسداران همراه بود، مسئولانی از ادارات تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و امور ایثارگان استان مرکزی، همچنین گروهی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند و به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم، ادای احترام کردند.
در ابتدای این مراسم حمیدرضا احمدی‌‌وفا، قاری بین‌‌المللی کشورمان آیاتی از سوره احزاب و فجر را تلاوت کرد. سپس با دعوت محمدهادی صلحجو، مجری شبکه قرآن و معارف سیما، حجت‌الاسلام قربان‌پور، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی دقایقی به سخنرانی پرداخت.
وی در ابتدا با قدردانی از دست‌اندرکاران کاروان قرآنی انقلاب گفت: توفیق داریم که در دومین روز از ماه پیروزی انقلاب در جوار شهدای مدافع حرف و شهدای دفاع مقدس در استان مرکزی، میزبان عزیزان قرآنی باشیم.
مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: با اعلام وفاداری به ساحت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی همچنین محضر رهبر معظم انقلاب در این مکان مقدس، متعهد می‌شویم که به انقلاب وفادار خواهیم بود و راه انقلاب را با تمام وجود، صبورانه و فعال ادامه خواهیم داد. به توفیق الهی و به زودی، چهلمین سال انقلاب را جشن می‌گیریم و وارد دهه پنجم انقلاب اسلامی می‌شویم.
در ادامه، کاروان قرآنی انقلاب با همراهی میزبانان استان مرکزی، مزار شهدای اراک را گلباران کردند و برای دیدار با آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، راهی دفتر ایشان شدند.

دومین روز «کاروان قرآنی انقلاب» در پالایشگاه شازند سپری شد
دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی
در ابتدای دیدار، اعضای کاروان قرآنی انقلاب با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از سوره آل عمران پرداخت.
ابوالقاسمی سپس توضیحاتی درباره اهداف حرکت کاروان قرآنی انقلاب ارائه داد و گفت: در زمان طاغوت، کاروان‌هایی وجود داشتند که به ترویج فساد و لهو و لعب در سطح کشور مشغول بودند، اما به برکت انقلاب اسلامی، امروز توانسته‌ایم معارف قرآنی را با اقداماتی همچون تشکیل کاروان قرآنی انقلاب در کشور ترویج کنیم.
در ادامه، آیت‌الله دری نجف‌آبادی با قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران این کاروان به بیان نکاتی پیرامون برکات انقلاب و اثرات آن بر روی ترویج قرآن پرداخت.
کاروان قرآنی انقلاب پس از این برنامه، به دیدار خانواده شهید مدافع حرم، عبدالله خسروی شتافت که از یادگاران دوران دفاع مقدس بود و در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه به شهادت رسید. در این دیدار حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان آیاتی از سوره بقره را تلاوت کرد. همچنین کاروان قرآنی انقلاب از پدر این شهید مدافع حرم تقدیر به عمل آورد.

دومین روز «کاروان قرآنی انقلاب» در پالایشگاه شازند سپری شد

برپایی محفل قرآنی در پالایشگاه نفت امام خمینی(ره)

برگزاری محفل انس با قرآن در پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند از برنامه‌های دیگر کاروان قرآنی انقلاب در استان مرکزی بود که ظهر امروز با حضور این کاروان در مسجد پالایشگاه برگزار شد.
پیش از برگزاری محفل قرآنی، یکی از قاریان ممتاز استان مرکزی به تلاوت اذانگاهی و اجرای اذان ظهر پرداخت. پس از اقامه نماز ظهر و عصر، محفل انس با قرآن کریم با تلاوت احمد ابوالقاسمی و حمیدرضا احمدی‌وفا پیگیری شد که تشویق و تحسین حاضران را در پی داشت.
در این محفل قرآنی و صمیمی، مهندس امین، مدیرعامل پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند به بیان نکاتی پیرامون سابقه این پالایشگاه پرداخت و گفت: خدا را شاکریم که مجموعه پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند، اولین پالایشگاهی است که بعد از انقلاب اسلامی توسط متخصصان داخلی، طراحی و ساخته شد. تمام گردانندگان و مهندسان این پالایشگاه از نخبگان و تحصیل‌کرده‌های کشور هستند، در صورتی که قبل از انقلاب پالایشگاه‌ها توسط مهندسان خارجی اداره می‌شد.

وی افزود: در سال‌های اول تأسیس این پالایشگاه، روزانه حدود چهار میلیون لیتر بنزین تولید می‌شد، درحالی که اکنون روزانه بالغ بر 17 میلیون لیتر بنزین یورو چهار، تولید کرده و عمده مصرف بنزین استان تهران و استان مرکزی را تأمین می‌کنیم.

مدیرعامل پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) در پایان گفت: ما مفتخر به حضور کاروان قرآنی انقلاب هستیم زیرا این کاروان با محوریت محفل انس با قرآن، می‌تواند معرف توانمندی‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.
کاروان قرآنی انقلاب در آخرین ایستگاه قرآنی خود در استان مرکزی امشب بعد از نماز مغرب و عشاء میهمان مردم شهر اراک در مسجد امام حسین(ع) می‌شود.
گفتنی است، این کاروان حرکت خود را اول بهمن‌ماه از حرم مطهر امام خمینی(ره) آغاز کرد و طی 21 روز، در 11 استان کشور بالغ بر 40 محفل انس با قرآن برگزار می‌کند.

گزارش از محمدرضا رجبی

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha