‌گردآوری دانشنامه دوران دفاع مقدس گیلان آغاز شد
کد خبر: 3778884
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

‌گردآوری دانشنامه دوران دفاع مقدس گیلان آغاز شد

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان از آغاز گردآوری دانشنامه دوران دفاع مقدس این استان خبر داد و گفت: باید سعی کنیم تمامی آثار و اسناد مربوط به شهدا و دوران هشت سال دفاع مقدس را جمع آوری کنیم.

آغاز گردآوری دانشنامه دوران دفاع مقدس گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان امروز، 16 دی ماه در مراسم تجلیل از فرزندان شاهد شاغل در منطقه یک شهرداری رشت، اظهار کرد: استان گیلان هشت هزار شهید، 24 هزار جانباز و بیش از دو هزار و 600 ایثارگر دارد و اکثر خانواده ها در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

وی با اشاره به اینکه مادران شهدا در طول سال ها زحمات زیادی کشیده اند، گفت: زحمات مادران شهدا به سختی درک می شود و آنها برای تربیت فرزندان خود زحمات زیادی کشیده اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان امنیت و آسایش ایران امروز را مرهون خون شهدا دانست و تصریح کرد: همه ما مدیون شهدا و خانواده های آنان هستیم.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه انتظارات جامعه از فرزندان و خانواده های شهدا بالا است، اضافه کرد: فرزندان و خانواده های شهدا همواره ثابت کرده اند در تمامی عرصه ها موفق هستند و توانایی های خود را نشان داده اند.

وی با اشاره به اینکه باید در کتب درسی شهدای گرانقدر ما به عنوان قهرمانان اصلی دنیای امروز به دانش آموزان معرفی شوند، خاطرنشان کرد: امروزه تکلیف ماست که اسناد مربوط به شهدا و خانواده های آنان را جمع آوری کنیم.

بایرامی همچنین از آغاز گردآوری دانشنامه دوران دفاع مقدس گیلان خبر داد و بیان کرد: باید سعی کنیم تمامی آثار و اسناد مربوط به شهدا و دوران هشت سال دفاع مقدس را جمع آوری کنیم.

انتهای پیام

captcha