ترسیم فرآیند کارآفرینی در کارگاه‌های رویداد استارت‌آپی «طلوع برکت»
کد خبر: 3756714
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

ترسیم فرآیند کارآفرینی در کارگاه‌های رویداد استارت‌آپی «طلوع برکت»

گروه اقتصاد ــ مدرس کارگاه «بوم کسب و کار و کار گروهی» درباره اهداف این رویداد اظهار کرد: در فضای این رویداد استارت آپی سعی می‌شود آنچه را که در فرآیند کارآفرینی استارت آپی رخ می‌دهد برای شرکت‌کنندگان در آن شبیه‌سازی کنیم.

طلوع برکت ....

 به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آرمان صفایی، صبح امروز چهارشنبه 25 مهرماه، در کارگاه «بوم کسب و کار و کار گروهی» در ادامه سلسله کارگاه‌های رویداد استار‌ت‌آپی اسلامی قرآنی «طلوع برکت» که به همت مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی وابسته به سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حال برگزاری است، مطالبی را درباره چگونگی کار آفرینی بر مبنای فعالیت‌های استارت‌آپی ایراد کرد.

آرمان صفایی، در حاشیه برگزاری این کارگاه به ایکنا گفت: در فضای رویدادی استارت‌آپی هستیم که سعی می‌شود آنچه را که در فرآیند کارآفرینی استارت‌آپی رخ می‌دهد برای شرکت‌کنندگان در آن شبیه‌سازی کند.

وی ادامه داد: دوستان شرکت‌کننده از همان ابتدا سعی می‌کنند کار تیمی انجام دهند و بر روی ایده‌هایی که در ذهن دارند و آن‌ها را در کارگاه مطرح می‌کنند به کار و تحلیل ایده بپردازند.

صفایی تصریح کرد: قطعاً کارکردن بر روی این ایده‌ها و پیش فرض‌ها نیازمند ارائه سلسله مطالبی است که ضرورت آن احساس می‌شود و من به‌عنوان مدرس این کارگاه مطالب ضروری را به دوستان منتقل می‌کنم که البته اکثر مطالب عنوان شده از سوی من حول محور مفهوم استارت آپ ناب مطرح شد.

مدرس کارگاه بوم کسب و کار و کار گروهی افزود: استارت‌آپ ناب یکی از جدیدترین و فراگیرترین متدد‌های استارپ‌آپی در دنیا است که در غالب آن سعی کردیم مطالبی را در اختیار هنرجویان در این کارگاه قرار دهیم تا به شکل کاربردی در جریان فعالیت‌های استارت‌آپی احتمال شکست آن‌ها به حداقل رسیده و یا دست کم شرکت‌کنندگان در جریان فعالیت‌های کسب و کاری خود هرجا که احساس کردند ادامه کار به ضرر آن‌ها منتهی خواهد شد کار را متوقف کرده تا به این وسیله هزینه کمتری را به گروه خود تحمیل کند.

وی تأکید کرد: در متدد من که بوم ناب نام داشت هنرجویان با این مطلب آشنا شدند که ابتدا چگونه می‌تواند مشتریان خودشان را پیدا کرده و پس از جلب نظر آن‌ها به واسطه کاری که انجام می‌دهند درآمدزایی داشته باشند و همچنین این توانایی را کسب کنند که مسائل مشتری‌های خود را حل کنند.

وی ادامه داد: قطعاً آموزش کاملاً این متد که همانطور که اشاره شد «بوم ناب» نام دارد نقطه آغازین شروع مسیر فعالیت استارت آپی است که به نتایج مطلوبی ختم خواهد شد.

صفایی تاکید کرد: قطعا در میان شرکت‌کنندگان در این کارگاه افرادی هستند که پیش‌تر تجربه شرکت در چنین کارگاه‌هایی را داشتند و همچنین افرادی که برای نخستین‌بار است که در این کارگاه شرکت می‌کنند، لذا مطالب عنوان شده در آن به گونه‌ای طراحی شد که هم موجب اغنای هنرجویان با سابقه باشد و هم مطالب پایه‌ای در آن مطرح شود که برای هنرجویان تازه کار مفید فایده باشد.

این مدرس فعالیت‌های استارت‌آپی در پایان گفت: ممکن است که همچنان پرسش‌ها و نقاط ابهامی نزد هر یک از شرکت‌کنندگان در این کارگاه وجود داشته باشد که البته برای پاسخگویی به چنین پرسش‌ها و نقاط ابهامی تأکید بر حفظ گروه و تداوم فعالیت تیمی آن‌ها پس از پایان کارگاه امروز است، اما با این وجود به منظور پاسخ به برخی از سؤالات کلیدی این دوستان می‌توانند تماس و ارتباط خودشان را با مسئولان برگزاری این کارگاه و مشخصاً مؤسسه شفق (شتاب‌دهنده فرهنگی و مذهبی و قرآنی ) حفظ کرده و یا از طریق وب سایت شخصی اینجانب و شبکه‌های اجتماعی سؤالات خود را پیرامون متد بوم ناب مطرح کنند.

یادآور می‌شود؛ همچنان بحث گروه‌های شرکت‌کننده در کارگاه بوم کسب و کار و کار گروهی برای رسیدن به یک خروجی مطلوب تا پایان وقت اداری امروز در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان با هدایت مسئولان و مدرس کارگاه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha