برگزاری اولین کنگره ملی نماز با رویکرد پژوهش‌های میدانی
کد خبر: 3756595
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

برگزاری اولین کنگره ملی نماز با رویکرد پژوهش‌های میدانی

گروه جامعه ــ اولین کنگره ملی نماز با رویکرد پژوهش‌های میدانی، در اواخر فروردین ماه سال 98 برگزار می‌شود و مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه آن تا پایان دی ماه سال جاری تعیین شده است.

رد نشودحجت‌الاسلام علیرضا شاه‌فضل، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: کنگره ملی نماز با رویکرد پژوهش‌های میدانی در اواخر فروردین ماه سال 98 به همت نهاد رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان برگزار می‌شود و مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه آن تا پایان دی ماه سال جاری تعیین شده است.

وی تأکید کرد: علت اینکه مقالات حتماً باید بر اساس پژوهش‌های میدانی باشند این است که ببینیم کف جامعه درباره محورهای مختلف مقوله نماز چه رویکردی دارند. هدف ما این است که این یافته‌ها را برای دستگاه‌های مختلف کشور تبدیل به راهکار یا دستورالعمل کنیم تا بتوانند گام‌های مؤثری را در حوزه ترویج نماز، بردارند. طبق جست‌وجویی که داشتیم، تاکنون کنگره‌ای با رویکرد پژوهش‌های میدانی در کشور برگزار نشده است و تنها و تنها بحث مقاله است و فعالیت‌های هنری در حاشیه جشنواره وجود ندارد.

مسئول کنگره ملی نماز یادآور شد: این کنگره، چهار محور اصلی و 45 محور فرعی دارد، چهار محور اصلی این رویداد عبارتند از: 1-نماز و ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سلامت 2-نماز و محیط‌های دانشگاهی؛ فرصت‌ها و آسیب‌ها 3-نماز و رشد فردی، خانوادگی و اجتماعی 4-توسعه و ترویج نماز.

وی در ادامه گفت: مخاطب ما در این فراخوان عام بوده است و هر کس در حوزه، دانشگاه، مدرسه، محله خود و ... می‌تواند بر اساس روش‌های تحقیق میدانی و بر اساس محورهای اعلام شده به نگارش مقاله، اقدام و در کنگره شرکت کند.

حجت‌الاسلام شاه‌فضل در پایان با بیان اینکه در این طرح ستاد اقامه نماز و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، همکاری خوبی دارند، اظهار کرد: از همه رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های دینی انتظار داریم همچون خبرگزاری ایکنا که پیگیر این رویداد شده است، برای جریان‌سازی و خبررسانی مربوط به آن اقدام کنند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این کنگره می‌توانند به آدرس اینترنتی  http://namaz.kaums.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha