کشف نبوغ فرزندان با آموزش‌های «فکر به فکر»
کد خبر: 3756523
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

کشف نبوغ فرزندان با آموزش‌های «فکر به فکر»

کانون خبرنگاران نبأ ــ کارشناس خلاقیت در کودکان گفت: «فکر به فکر» اولین مرکز ارزیابی توانایی و قدرتمندسازی ضرایب هوشی در ایران و غرب آسیا بوده و در پی شناساندن انواع مختلف هوش، ارزیابی و نحوه کار و قدرتمندسازی آن‌هاست که در نهایت باعث تحولی شگرف در دانش‌آموز شده و او را با خود آشنا می‌کند که چه استعدادها و توانایی‌هایی دارد.

محمد فلاح علیپور، کارشناس خلاقیت در کودکان در گفت‌و‌گو با  کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: کشف نبوغ کودکان از سنین خردسالی و تا پایه ششم ابتدایی یکی از برنامه‌های استراتژیک اجتماعی در جهان معاصر بوده است.

مدیر عامل مؤسسه علمی آموزشی «فکر آفرین هوشمند خلاق» گفت: برند «فکر به فکر» اولین مرکز ارزیابی توانایی و قدرتمندسازی ضرایب هوشی در ایران و غرب آسیا است که بعد از اخذ مجوز از مراکز مربوط فعالیت خود را آغاز و این مؤسسه فعالیت خود را با مدارس دولتی و غیر دولتی، سرای محله‌ها ، فرهنگسراها، بسیج دانش‌آموزی‌، مرکز خدمات حوزه علمیه کل کشور و مراکز آموزشی رده سنی 5 تا 12، 13 تا 17، و 18 سال به بالا در پی گرفته است.

فلاح علیپور اظهار کرد: هدف از این روش، آموزش شناخت انواع مختلف هوش و جمع‌آوری آن برای جنبه‌های مختلف هوش فرد در یک نمودار و ارائه یک ارزیابی عینی از توانایی‌های فردی است تا بدون سردرگمی در مسیری که برایش آفریده شده، قدم بر دارد و یک فرد متخصص و توانمند در حال و آینده خواهد شد، بنابراین این فرصت را به فرزندانمان می‌دهد که نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد و در نتیجه قادر خواهد بود نقاط ضعف و قوت خود را بهبود بخشد. همچنین علاوه بر شناخت نقاط ضعف و قدرت تست‌ها و تمریناتی ارائه می‌شود که عملکرد مهم دیگری نیز دارند، اعم از فعال‌سازی دونیم کره مغز، هماهنگی موتور مغزی، بهبود حافظه، کلام، منطق، اعتماد به نفس و غیره.

کارشناس خلاقیت در کودکان گفت: هدف نهایی از این متد، شناساندن انواع مختلف هوش، ارزیابی و نحوه کار و قدرتمندسازی آن‌هاست که در نهایت باعث تحولی شگرف در دانش‌آموز شده و او را با خود آشنا می‌کند که چه استعدادها و توانایی‌هایی داشته، دارد و خواهد داشت که از آن‌ها بی‌خبر بوده و به خودباوری و یقین می‌رسد و به همین جهت است که محققان می‌گویند «ثروت هر کشور مساوی با بهره هوشی مردمان آن کشور است».

خالق برند فکر به فکر در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: در بخش آموزش و پرورش کشور جای نهادی در جامعه خالی است که بتواند با روشی علمی و عملی در سنین خردسالی چنین خدمتی را به آحاد افراد جامعه ارائه دهد و از سنین پائین بتواند با روش‌هائی علمی و استاندارد بر پایه سنجش هوش و ارزیابی آن، رغبت‌سنجی کودکان را آینده‌یابی کرده و آنان و خانواده آنان را به سمتی سوق دهد که کودک در آن زمینه، واجد نبوغ یا مزیت نسبی است، این در حالی است که کشف نبوغ کودکان از سنین خردسالی و تا پایه ششم ابتدایی یکی از برنامه‌های استراتژیک اجتماعی در جهان معاصر بوده و بسیاری از دولت‌ها با اهتمام به این مهم با شناسائی آینده آحاد افراد جامعه هر یک را به سوی استقرار در جایگاه واقعی خویش رهنمون می‌کنند چنانکه معنای عدالت اجتماعی نیز چیزی جز قرار دادن هر کس در جایگاه واقعی خود نیست.

نمایی از فعالیت‌های مرکز «فکرآفرین هوشمند خلاق» در قاب تصاویر

حسین رشیدی

انتهای پیام

 

captcha