اربعین تجلی‌گاه آموزه‌های قرآن کریم/ اهدای هزاران نسخه قرآن در مسیر زائران
کد خبر: 3756292
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
فقهی‌زاده بیان کرد:

اربعین تجلی‌گاه آموزه‌های قرآن کریم/ اهدای هزاران نسخه قرآن در مسیر زائران

گروه جامعه ــ معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی با بیان اینکه اربعین می‌تواند بزرگ‌ترین تجلی‌گاه آموزه‌های قرآن کریم و بهترین فرصت برای بسط و تعامل مثبت گفت‌وگو‌های فرهنگی در حوزه اسلامی باشد که بدون شک باید بر محور آموزه‌های ناب قرآن کریم انجام شود، از اهدا هزاران نسخه قرآن کریم با ترجمه اردو در مسیر زائران خبر داد.

عبدالهادی فقهی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به ویژه برنامه‌های این معاونت برای اربعین حسینی گفت: در این معاونت نگاهمان به اربعین به عنوان یکی از ارزشمندترین جنبه‌های معنوی میراث اسلام است که به صورت خاص با عترت طاهره و مشخصاً با قیام عظیم حضرت امام حسین(ع) پیوند دارد.

وی ادامه داد: حرکت عظیم اربعین حسینی باید بین تمامی نخبگان جهان اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان تعمیق یابد و از طریق آن‌ها به دیگر مردم جهان انتشار پیدا کند، چراکه این یک حرکت جهانی است که همه باید در آن سهیم باشند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در تقویت نگرش محتوایی به این پدیده نگاه خاصی داریم و به همین دلیل پذیرای چند نشست تخصصی در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شدیم که یکی از این نشست‌ها هفته گذشته برگزار شد و دومین نشست آن چهارشنبه همین هفته با عنوان اربعین تجلی‌گاه آموزه‌های قرآن کریم برگزار می‌شود.
 
برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه قرآن و اربعین
فقهی‌زاده با تأکید بر برگزاری نشست‌های تخصصی دیگر در حوزه قرآن و اربعین گفت: اقدام بعدی ما زمینه‌سازی برای انتشار حاصل علمی نشست‌های چند‌گانه خواهد بود که معاونت بانوان کمیته فرهنگی اربعین آن را برگزار کرده است و معاونت قرآن و عترت هم به عنوان یکی از اعضا در جلسات سیاست‌گذاری این نشست‌ها حضور جدی دارد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به‌ زودی جشنواره‌ای را در سطح محدود در یکی از استان‌های مرزی برای پرداختن به جوانب فرهنگی و هنری پدیده بسیار عظیم اربعین حسینی خواهیم داشت و در این جشنواره برخی از اقلام فرهنگی خودمان را هم در مواکب اهدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهدای چندین هزار نسخه از قرآن کریم با ترجمه اردو در مواکب گفت: این قرآن‌ها کاملاً جنبه تقریبی دارد و دیدگاه معتدل علمای بزرگوار اهل سنت و علمای بزرگوار شیعه در آن منعکس است و آن را به عنوان عمل زیر‌بنایی و ترویج تعادل و تأکید بر آموزه‌های اصلی تقریب‌جویانه علمای اسلامی انجام خواهیم داد.

برگزاری سه نمایشگاه قرآن در مبادی مرزی کشور
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در این جریان سه نمایشگاه قرآنی را در مبادی ورودی و خروجی سه مرز چزابه، شلمچه و مهران برگزار خواهیم کرد. در کنار این نمایشگاه سایر اقدامات و برنامه‌های معمول سال‌های قبل را هم برگزار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه معاونت قرآن و عترت اعزام قاری و برگزاری محفل انس با قرآن کریم هم دارد یا خیر؟ به ایکنا گفت: امسال این کار را انجام ندادیم چراکه برخی دیگر از همکارانمان در حوزه‌های فرهنگی اقدام به این کار کرده‌اند و برای اینکه دوباره‌کاری صورت نگیرد مراکز فرهنگی و سازمان‌های قرآنی دیگر وظیفه این کار را برعهده گرفته‌اند.

فقهی‌زاده با تأکید بر اینکه اربعین می‌تواند بزرگ‌ترین تجلی‌گاه آموزه‌های قرآن کریم باشد، گفت: اربعین را عظیم‌ترین تجمع انسانی برای بزرگداشت بزرگ‌ترین حماسه خونین تاریخ قلمداد می‌کنیم که بهترین فرصت برای بسط و تعامل مثبت و گفت‌وگو‌های فرهنگی که در حوزه اسلامی است که بدون شک باید بر محور آموزه‌های ناب قرآن کریم انجام شود؛ از این جهت قصد داریم از امسال و حتی در سال‌های آینده اقلام‌ فرهنگ اسلامی به‌ ویژه قرآن کریم را با ترجمه به زبان‌های خارجه در سراسر مسیر توزیع کنیم و این کار را توسعه دهیم.

انتهای پیام
captcha