مردم گیلان در تاسوعا و عاشورا بیش از 2 هزار واحد خون اهدا کردند
کد خبر: 3748924
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

مردم گیلان در تاسوعا و عاشورا بیش از 2 هزار واحد خون اهدا کردند

گروه اجتماعی - مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان گفت: مردم نوعدوست این استان در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال ۲ هزار و ۷۹ واحد خون اهدا کردند.

مردم گیلان در تاسوعا و عاشورا بیش از 2 هزار واحد خون اهدا کردند

گیتی ایزدی‌پور، مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، ضمن قدردانی از مشارکت مردم در اهدای خون طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: امسال در تاسوعا و عاشورای حسینی 2 هزار و 282 نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در استان مراجعه کردند که از این تعداد، 2 هزار و 79 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: از این تعداد 1161 نفر اهداکننده مستمر و 584 نفر اهداکننده باسابقه بودند و همچنین 334 نفر برای اولین بار اقدام به اهدای خون کردند.

ایزدی‌پور با بیان اینکه در مجموع 125 نفر اهداکننده خانم و 1954 نفر اهدا‌کننده آقا بودند، گفت: بازه سنی اهداکننده 18 الی 65 سال بوده است، همچنین افراد بالای 65 سال با نظر پزشک می‌توانستند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی با اشاره به پویش «اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین»، بیان کرد: هدف از این پویش دعوت تدریجی مردم به اهدای خون است زیرا وقتی ذخیره خونی فقط در دو روز بالا می‌رود و از طرفی روند مصرف و توزیع در طی این دو روز محدود است و از کیفیت خون کاسته می‌شود، از طرفی هم اهداکننده مرد تا سه ماه و اهداکننده زن تا چهار ماه نمی‌تواند خون بدهد در حالیکه بیماران در کل ایام سال نیاز به خون دارند لذا با این پویش علاقمندان جهت اهدای خون می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه http://www.nobatdehi.ibto.ir نسبت به گرفتن نوبت اقدام کنند و در زمان مشخص برای اهدای خون مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha