سی‌امین جشنواره تئاتر آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود
کد خبر: 3738403
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

سی‌امین جشنواره تئاتر آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- دبیر سی‌امین جشنواره تئاتر آذربایجان‌شرقی، از برگزاری سی‌امین جشنواره تئاتر استان از یازدهم تا چهاردهم شهریورماه جاری در تبریز خبر داد.

 سی‌امین جشنواره تئاتر آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بابک نهرین، دبیرسی‌امین جشنواره تئاتر و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان، امروز گفت: سی‌امین جشنواره تئاتر استانی در راستای سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری به منظور کشف استعدادهای خلاق در سال حمایت از کالای ایرانی برگزار می‌شود.

وی، ایجاد بستری مناسب جهت رشد، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری با زمینه‌سازی برای جذب بیشتر مخاطب و اشاعه هنر نمایش و آگاهی افراد جامعه با زبان شیوا و بلیغ نمایش به عنوان شاخص‌ترین زبان عواطف و احساسات و اندیشه‌ها در جهت رشد و شکوفایی هنر ماندگارتئاتر را از دیگردلایل برگزاری جشنواره یاد شده برشمرد.

نهرین، با اشاره به اینکه آثار برتر این جشنواره به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی می‌شوند،‌ گفت:‌ متون اورجینال و متون محلی یا برگرفته شده از ادبیات ملی و فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی آذربایجانی، توسعه فرهنگ اقامه نماز، حمایت از کالای ایرانی، حجاب وعفاف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و نیز توجه به مضامین اجتماعی، فرهنگی و انسانی از اولویت انتخاب در این جشنواره برخوردار است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی، زمان ارزیابی و بازبینی نهائی آثار را هفته اول شهریورماه ٩٧ و زمان برگزاری جشنواره را یازدهم تا چهاردهم شهریور عنوان کرد.

انتهای پیام

captcha