مسابقات قرآن؛ فرصتی برای تبادل تجربیات/ فعالیت قرآنی تنها خواندن قرآن با صوت زیبا نیست
کد خبر: 3738347
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

مسابقات قرآن؛ فرصتی برای تبادل تجربیات/ فعالیت قرآنی تنها خواندن قرآن با صوت زیبا نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در استان مرکزی گفت: ما جوانان با استعدادی داریم که می‌توانند الگو و زمینه‌ساز نشر فرهنگ قرآنی در جامعه داخلی و بین‌المللی باشند و این مسابقات فرصتی برای تبادل تجربیات بزرگان قرآنی و ایجاد انگیزه برای جوان‌ترهاست.

مسابقات قرآن زمینه‌ساز تربیت استعدادهای قرآنی است/ بروز آسیب‌ها؛ ناشی از عدم توجه به مفاهیم قرآن

سید‌مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: انقلاب اسلامی با آموزه‌ها و باورهای درونی دینی شکل گرفته است و همین عامل زمینه ترویج فرهنگ قرآنی را گسترش داد.

راهنمایی‌های امام(ره) و رهبری، چراغ‌راه ماست
وی اظهار کرد: همه آحاد جامعه اعم از مسئولان و مردم آنچه که عمل می‌کنند الهام گرفته از آیات قرآن، سیره ائمه اطهار(ع) است، امام(ره) و رهبری مسیر را برای ما مشخص می‌کنند و این وظیفه ماست که خود را با موازین دینی و قرآنی تطبیق دهیم.
مقدسی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب موضوع آموزش و مأنوس بودن با قرآن و ایحاد فضای قرآنی در کشور پایه‌گذاری شده است و امروز حرکت در این مسیر اجتناب ناپذیر است، مسابقات بین‌المللی قرآن سال‌هاست که با همت سازمان اوقاف و امور خیریه در حال برگزاری است و به تبع آن مسابقات قرآن در سطح کشور، استان و شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود.

برگزاری مستمر جلسات قرآنی؛ زمینه‌ساز بالندگی جامعه
منتخب مردم اراک درمجلس اضافه کرد: در برنامه‌های مختلف قرآنی از برترین‌های قرآنی تجلیل می‌شود، برگزاری کلاس‌های مختلف و مسابقات قرآن مستمر باعث ایجاد فضای مناسب برای رشد و بالندگی در جامعه و افراد شده است.

عمل به مفاهیم قرآن کریم؛ نجات‌بخش جوامع
وی گفت: واقعیت این است که باید در جامعه، زمینه اجرای احکام قرآنی را فراهم کنیم. برای اینکه مردم با قرآن مأنوس باشند و عمل کنند باید آنان در مسیر درک مفاهیم قرآن هدایت شوند. فعالیت قرآنی تنها خواندن قرآن با صوت زیبا یا حفظ قرآن نیست، عمل به آیات و تدبر در معانی این مصحف شریف است که جامعه را نجات می‌دهد.
مقدسی اظهار کرد: عدم توجه کافی به مفاهیم قرآن باعث شده در بخش‌هایی از جامعه دچار آسیب باشیم، همه دست‌اندرکاران، مسئولان، صدا‌و‌سیما، روحانیت و حوزه‌های علمیه باید فضای قرآنی را بیش از پیش فراهم کنند تا اثربخشی قرآن را در زندگی شاهد باشیم.

مرحله کشوری مسابقات قرآن؛ زمینه‌ساز ظهور استعدهای ناب قرآنی
وی ادامه داد: هرچه در این مسیر حرکت کنیم جامعه گرایش بیشتری به سمت آرامش و طمأنینه پیدا می‌کند، اما هر چه از این فضا فاصله بگیریم فاصله ما از آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود. اوقاف استان در طول سال‌های گذشته خدمات خوبی در حوزه قرآن و بقاع انجام داده است که نباید به همین مقدار محدود شود، میزبانی استان مرکزی در مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف زمینه‌ساز ظهور و تربیت استعدهای ناب قرآنی درسطح استان است.
مقدسی تصریح کرد: ما دارای دانش‌آموزان و جوانان با استعدادی هستیم که در این مسابقات خود را نشان می‌دهند و می‌توانند الگو و زمینه‌ساز نشر فرهنگ قرآنی در جامعه داخلی و بین‌المللی باشند، پابکار بودن نماینده ولی‌فقیه، استاندار، معاونان استاندار، مسئولان ارشاد استان و دیگر مسئولان ذی‌ربط در مسابقات قرآن نشان از اهمیت بالای آن دارد که نباید غفلت کرد. این مسابقات فرصتی برای تبادل تجربیات بزرگان قرآنی و ایجاد انگیزه برای جوان‌ترهاست.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha